verplicht pakjes drinken

  • jk

    U weet het kennelijk zo goed, geeft u mij aan waar in de wet op primair onderwijs staat dat een kind vrijstelling van schoolbezoek kan krijgen als het niet ziek is of een andere dringende reden heeft.

    We hebben het hier, voor de duidelijkheid, over kinderen die niets mankeren en geen bijzonder geloof hebben.

    Als ik het goed heb dan is dit niet geregeld in de wet op het primaironderwijs maar in de leerplichtwet.

  • krille

    Nee, inderdaad, een leerling kan geen vrijstelling voor schoolbezoek krijgen, maar wat is uw definitie van een school?

    Een leerling dient een aantal einddoelen te halen, wie daar voor moet zorgen zal de overheid een worst wezen, u weet wel, vrijheid van onderwijs. Als u het beter denkt te kunnen dan uw huidige school dan moet u dat vooral zelf doen! Geen kat die u iets in de weg legt. Lekker volledig overzicht over uw kind, weet precies waar hij mee bezig is, kunt zelf de vakanties lekker plannen etc en kan natuurlijk gewoon uit de mok drinken uit de keukenkast. Maar wel de einddoelen halen natuurlijk he!

    Verder klaagt u over het geringe zeggenschap dat u heeft op het schoolbeleid. Mag ik vragen wat de reactie van de school was toen u uw probleem naar voren bracht tijdens de medenzeggenschap vergadering, want daar zit u ongetwijfeld in.

  • jk

    Schoolbezoek zou niet erg zijn als er dan ook daadwerkelijk les gegeven wordt en niet een groepje kinderen in de gang zetten met een pak werk en er vervolgens niet meer naar omkijken.

    Een school is voor mij een omgeving waar kundige mensen bezig zijn kinderen de basis bij te brengen van lezen, rekenen en schrijven.

    Het moet een kindvriendelijke omgeving zijn die kinderen stimuleert en motiveert en “leerkrachten” dit mogen ook best andere mensen zijn, die op een vriendelijke en plezierige manier kinderen hierbij begeleiden.

    Helaas heeft de werkelijkheid mij geleerd dat dit een illusie is.

  • suzanne

    ik neem niet eens de moeite om een lange reactie te schrijven.

    Ik wil wel zeggen: ooit van zelfstandig werken gehoord? Het is heel goed om kinderen zelfstandig te laten werken, ik neem niet aan dat u de hele dag op school aanwezig bent. De leerkracht die daar les geeft zal heus wel weten wat hij/ zij doet en anders moet je een gesprek aangaan. Wie vult de rapportjes in? met wie heeft u een gesprek op school? juist de leerkracht! en die kan dat alleen doen als hij/ zij op de hoogte is van het kind.