verplicht pakjes drinken

  • jildau

    een vraag.

    het gaat niet om de school waar mijn zoon om zit.

    een kennis van mij, verplicht ouders kinderen pakjes drinken mee te geven ipv drinkbekers.

    dit, omdat drinkbekers lekken en zij nu nieuw tapijt in de lokalen moeten leggen.

    mag een school ouders hiertoe verplichten?

  • Karel de Gucht

    Ze kunnen wel bekers verbieden, maar niet iets verplichten.

  • jk

    Wij hebben iets soortgelijks meegemaakt, op onze school moesten de kinderen verplicht schoenen uit en pantoffels aan na het leggen van nieuwe vloerbedekking.

    Het is dom dat een school vloerbedekking neemt, het is een ramp voor de vele allergische kinderen en linoleum is veel hygiënischer en schoon te maken.

    Het probleem van een lekkende beker heb ik opgelost door kleine glazen flesjes te gebruiken met een schroefdop, deze lekken niet en kun je steeds opnieuw vullen is een stuk voordeliger dan pakjes.

    De flesjes kun je kopen bij een apotheek en soms zit koffiemelk nog in een klein glazenflesje, even omspoelen en opnieuw gebruiken.

    Je kan de flesjes af en toe een nachtje met water en een druppel bleekwater ontsmette.

  • ZZ

    Ik zou persoonlijk geen glas meegeven aan mijn kind.

  • sunny

    Je kan toch ook plastic flesjes meegeven, die kan je ook een tijdje hergebruiken, als ze vies worden geef je weer een nieuwe mee.

  • jk

    Ik heb dit 5 jaar lang week in week uit gedaan, in al die tijd is er een flesje gevallen omdat een ander kind het van een muurtje af stootte.

    Kinderen drinken ook uit glazen, en kopjes of bekers ik zie het verschil niet.

    Plastic flesjes zijn minder hygiënisch in verband met bacterieën groei, het zijn petflesjes deze zijn niet gemaakt om na te vullen.

  • Joop

    Lekker belangrijk.

  • jildau

    de moeder heeft haar kind idd een flesje meegeven ipv beker.

    maar dat mag ook niet

    het moet een pakje drinken zijn.

    de pakjes worden bewaard, verzameld en gerecycled

  • jk

    Inderdaad Joop, lekker belangrijk!

    Waar het hierom gaat, je wordt uitgeleverd aan de grillen van een school.

    Zij verzinnen iets en je moet het maar volgen.

    Het is te onbelangrijk om er iets tegen te doen, maar vele van deze “onbelangrijke regeltjes” kunnen wel maken dat je het idee krijgt dat je in de mangel zit.

    Je bent niet bij machte het te veranderen maar het wordt je wel opgedrongen, machtsmisbruik. Als je dan toevallig nog in een gebied woont met maar een school waar je gebruik van kan maken dan wordt het pas echt benauwd, je bent immers verplicht je kind naar school te doen.

  • jk

    Wat het nog extra wrang maakt, is het feit dat jij de school betaald en dat zij dus eigenlijk in dienst van jou werken.