kinderfeestje

  • Angelique

    Mijn dochter geeft a.s. zondag haar kinderfeestje.

    Ze mocht de uitnodigingen aan het einde van de morgen meegeven aan de kindjes die uitgenodigd waren. 2 uitnodigingen bleven echter in de mand (bij de dingen die uitgedeeld worden voor ze naar huis gaan) liggen, want die kinderen waren nog op vakantie. Gistermiddag wilde mijn dochter ze weer meenemen, zodat we ze bij desbetreffende kinderen konden bezorgen. Toen bleken de uitnodigingen verdwenen. Volgens de juf zijn ze meegenomen (juf gebruikte het woord “gestolen” maar we hebben het hier over kinderen van 5/6 jaar) door een ander kind dat ook zin had in een feestje. Wat doe ik dus wanneer er een ander kind op komt dagen in plaats van de 2 die op vakantie waren? Wat moet ik hier mee?

    Normaal stuur ik de uitnodigingen per post, maar de klassenlijst klopte niet meer door een aantal verhuizingen en nieuwe kinderen halverwege het jaar. Verder worden de meeste kinderen 's middags opgehaald door de oppas en die ken ik niet allemaal. Van de juf mocht het in de klas uitgedeeld worden. Verder stond het “mandje” bij juf op het bureau, dus in het zicht.

    Wat moet ik hier nu mee?

  • ZZ

    Hoi,

    Ik denk dat het wel meevalt. De kinderen die die uitnodigingen ‘ontvreemd’ hebben weten heus wel(ook op deze leeftijd) dat ze ‘fout’ waren en zullen dus echt niet zondag zomaar verschijnen. Geef de twee die wél mogen komen alsnog een uitnodiging en mocht er dan onverhoopt eentje op de stoep staan, dan laat je die toch lekker meedoen? Hoe meer zielen hoe meer vreugd is het toch?!

    Sterkte zondag.(ben blij dat mijn kids de feestjes-leeftijd ontgroeit zijn ;))

    ZZ

  • Angelique

    Ik vind “stelen” ook een beetje een zwaar woord voor zoiets.

    Aan de andere kant vind ik het ook erg zielig voor mijn dochter dat de uitnodigingen verdwenen zijn. Eigenlijk verdienen die kinderen het niet om zomaar ook uitgenodigd te zijn wanneer ze op komen dagen. Ik vind het alleen wel vervelend om ze dat op het moment van het feestje zelf te vertellen. Bovendien kunnen de ouders er niets aan doen wanneer een kind met een uitnodiging thuis komt. De uitnodigingen waren namelijk voor iedereen hetzelfde, de enveloppen waren persoonlijk….. envelop eraf en de moeder ziet geen verschil.

    En hoe meer zielen hoe meer vreugd wordt een beetje lastig want we hebben al 10 kids en maar 3 auto's.

    Oh ja, de andere 2 hebben de uitnodiging al in de brievenbus liggen.

    Sterkte? Bedankt, ik hoop dat we het overleven, haha! Zondag gaan er nml. ook 3 jongens mee. Gelukkig kunnen ze wel hun energie kwijt waar we naar toe gaan!

  • Zwannie

    Staan er geen namen van de uitgenodigde kinderen op de kaartjes? Als mijn naam er niet op zou staan zou ik niet het lef hebben.

  • Angelique

    De namen stonden op de enveloppen. Die waren dichtgeplakt. De uitnodigingen waren voor iedereen hetzelfde.

  • Anne

    Verjaardagsfeestje geven een hoop lol maar ook een hoop teleurstelling.Daarom is de afspraak bij mijn zoon op school is dat de uitnodigingen niet op school worden uitgedeeld maar de ouders dit na schooltijd regelen (regel geldt voor de groepen 1, 2 en 3)

    Het lijkt me sterk dat er nooit een ouder op het schoolplein staat aan wie de uitnodiging kan worden overhandigd. Het is ook geen taak voor de juf om ervoor te zorgen dat de uitnodigingen bij de juiste persoon komen!

    Wij kunnen altijd een lijst meekrijgen waarop de juiste adressen staan van de leerlingen.

    Dus laten we de verantwoording van de feestjes maar bij de ouders leggen.

    Anne.

  • Angelique

    Klopt, is normaal op deze school ook zo. Juf kon alleen niet voor de juiste gegevens zorgen en bood zelf aan om ze in de klas mee te geven. Ik had voor een maand geleden al om een klassenlijst gevraagd. Begin van het schooljaar wordt er een lijst uitgedeeld, maar er zijn nieuwe kinderen in de klas gekomen en er hebben verhuizingen plaatsgevonden.

    De ouders staan niet vaak bij het schoolplein. de meesten werken beiden full-time. Er staat dan meestal de oppas of oma/opa. De 2 kinderen die geen uitnodiging op school hebben gekregen, die hebben er inmiddels eentje thuis gehad. Feit blijft, dat er 2 meegenomen zijn door een ander kind. Wiens verantwoording het ook is (ik ben het wel met je eens dat die bij de ouders ligt), dat kind had er gewoon af moeten blijven.

  • Bert

    Jeetjeminna!! - als jullie verder geen problemen hebben….

  • Angelique

    ??? Wie zegt dat dit een probleem is? Het was gewoon een vraag over een situatie die zich voor heeft gedaan de afgelopen week. Waarschijnlijk is het hele onderwerp na vandaag weer vergeten….

  • Bert

    … je mag het noemen zoals je zelf wilt - maar kennelijk heb je niet genoeg gezonde mensenverstand om er zelf uit te komen.

    Dat hier mensen serieus op ingaan verbaast mij nog het meest.