tropische temperatuur

  • Anke

    Gezien de tropische temperatuur de afgelopen dagen en de aankomende dagen vraag ik mij af of ouders hun kinderen in de middag thuis mogen houden.

    Maandag hebben een aantal van mijn leerlingen zich afgemeld wegens de hoge temperatuur. Ik kan de ouders geen ongelijk geven dus heb geen verdere actie ondernomen.

    Wie kent de regels omtrent tropische termperaturen?

    Alvast bedankt.

    Anke.

  • Anke

    Begrijp dat jij juf bent maar ik als moeder zit ook met deze vraag.

    Aanst.donderdag wordt het weer een broerige dag. Heerlijk maar weer voor het zwembad en niet voor school waar de temperatuur oploopt tot over de 30 graden.

    Ik houd mijn kinderen denk ik thuis maar hoe vertel ik het de juf.

    els

  • M Lavell

    Daar zijn geen algemene regels over. De school bepaalt het zelf. Thuishouden mag in principe niet, tenzij ze ziek zijn. Of tenzij de temperatuur in de klas boven de 35 graden komt.

  • Angelique

    Meestal mogen ze op de school van onze kids, 's middags waterspeelgoed meenemen en hun zwemkleding. Ook staan er de hele tijd kannen met koud water klaar. Ze worden ingesmeerd tegen de zon voordat ze naar buiten gaan. Op het dak van het bijgebouw (plat dak) wordt water gespoten en overal staan ventilatoren…. Bovendien worden er meer pauzes ingelast en gaan de gymlessen niet door.

    Kortom, het wordt er best aangenaam gemaakt. En dat gespeel met water is natuurlijk geweldig (vooral als de juf ook nat mag worden gespoten met een supersoker, vindt mijn zoon).

    Met thuis houden wordt de temperatuur niet anders. Bovendien kunt u na schooltijd ook naar het zwembad met uw kinderen.

    Natuurlijk weet ik niet hoe het bij uw kinderen op school is. Hoe houden ze daar rekening met de temperaturen? Vraag er eens naar bij de leerkracht….

  • jk

    Waarom plaatst u dit bericht als juf en reageert u er zelf op als moeder?

    Is dit in je zelf praten maar dan op internet?

    Ik vind dit een beetje vreemd, maar dat kan aan mij liggen.

  • Karel de Gucht

    Tropisch? We halen ternauwernood de dertig graden. Ik vind het pure softiekwekerij.

  • esther

    vind dit wel tropische temparaturen voor nederlandse begrippen dan!

    hoevaak maak je dit nu mee?

  • Kob

    DIt is in Nederland wel uitzonderlijk. Onze gebouwen zijn nl helemaal niet ingesteld op deze temperatuur. Er is geen airco in school en de ventilatie is vaak waardeloos. In ons kleuterlokaal was het vandaag 30 graden. Alle refen om eens na te denken of het verantwoord is je kind daar een hele dag te laten zitten. Gelukkig hebben ze wel buiten gespeeld, maar daar was het ook warm.

  • henrik

    Vreemd, ik heb ook wel eens een discussie gelezen over het feit dat leerlingen te weinig uren maken en dat ze geregeld vrij kregen, terwijl dit niet uitkwam.

  • ZZ

    Wat een gezeur om een paar mooie dagen. Het is net een week mooi weer en we moeten alweer vrij! Prima instelling om aan je kids door te geven! Gaan die straks ook meteen aan het staken als er ietsje langer gewerkt moet worden voor hetzelfde salaris!

    Op het VO is het bijna afgelopen wat het leren betreft, mijn zoon heeft nl. bijna geen dag nog langer dan een paar uurtjes les, en op de basisscholen hebben ze met dit weer bijna alle middagen ‘watergevechten’. Dus wáár gaat dit nou over??

    ZZ