schoolreisje

• K. Baal

Hola, ik heb niet gezegd dat ik alles voor elkaar krijg. Sterker, ik bemoei me zo weinig mogelijk met de werkzaamheden van de leraren. Ik erger me regelmatig aan ouders die denken dat zij met een opleiding stucadoor ineens kennis hebben van onderwijsmethoden. Ieder z'n vak. Maar als mijn kind lijkwit en uitgehongerd terug zou komen van een schoolreisje (dat een feestdag moet zijn) dan hebben de verantwoordelijken een probleem. Dat heeft namelijk niets met leren /onderwijzen te maken. De eerste de beste buurtvereniging kan een reisje voor kinderen organiseren. Tenslotte nog dit: mijn kinderen doen veel dingen goed en maken ook soms fouten (althans in mijn beleving). Fouten maken hoort bij het leven. Daar kun je van leren. Dat u vindt dat ik op u afgeef is tekenend. Het is altijd de fout van een ander nietwaar?

• esther

wat fijn dat ik als moeder wordt gezien……:)

ik ben echter 23 en studeer nog, nog geen tijd voor kinderen dus.

Ik blijf nog steeds bij mijn ideeen die ik heb geopperd………Je kind ziekmelden is zoals al door mij aangegeven een uiterste maatregel. Ik durf te wedden dat veel kinderen een keer ziek worden gemeld terwijl ze niet eens ziek zijn, maar dan gewoon een dagje andere verplichtingen hebben.

Ik kan me niet voorstellen dat jullie vroeger (?) allemaal zo braaf waren en nog nooit een keer een les/schooldag gespijbeld te hebben terwijl er eigenlijk geen geldige reden voor was!

maar dit is een hele andere discussie, die ik hier niet verder ga voeren anders gaan we teveel off-topic.

ik ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren angelique, dus houd ons op de hoogte en succes ermee

• Angelique

Hola????? ik ben geen hond hoor!

Wie zegt trouwens dat de verantwoordelijken van het schoolreisje van mijn zoon geen probleem hadden met de ouders van de kinderen die mee gingen?

U geeft niet alleen op mij af, maar op iedereen hier op dit forum. Tip: lees uw eigen reactie's eens terug! En waarom is het tekenend dat ik me daaraan stoor? Hoezo is het altijd de fout van een ander? Ik heb het over 1 juf met 'tig blunders gehad en over een slecht georganiseerd schoolreisje. Waar heeft u het over. To the point alstublieft. U dwaalt af en niet voor het eerst, dat is de fout die u steeds maakt.

“Fouten maken hoort bij het leven, daar kun je van leren.” Volg uw eigen advies op!

• Angelique

Hoi Esther,

Je bent nog geen moeder? Zie het als een compliment, je komt over als iemand die wel het belang van kinderen voorop stelt.

Vanmorgen heb ik de juf duidelijk gemaakt dat ons dochtertje een eigen tas met eten meekrijgt en dat ik haar anders in huis zou houden. Niet ziek melden, maar gewoon uit principe niet mee laten gaan. Het is niet de gewoonte van deze school om kinderen in een uitzonderingspositie te plaatsen, maar na alle blunders vond ze dat ik recht had op een beetje medewerking van hun kant om er zeker van te zijn dat mijn dochter voldoende eten/drinken binnen zou krijgen. En niets waar ze allergisch voor is. Bovendien bood juf aan dat ze zelf toezicht zou houden op mijn dochters tas, zodat het meisje lekker vrij zou kunnen spelen.

Opgelost? Ik hoop het, morgenavond zal ik zeker weten of het allemaal goed is verlopen. in ieder geval hoef ik me geen zorgen meer te maken over uitdrogen, verhongeren of een allergische reactie en dat is een pak van mijn hart!

• esther

dank je wel voor het compliment angelique,

ik heb zelf een bijbaan/vakantiewerk als recreatie-entertainer op campings/bungalows en werk veel met kinderen…misschien komen daar o.a. de opvoedkundige/leerzame dingen vandaan…….

Ben iig blij voor u dat u eten en drinken mag meenenem ……….maar dan dient dadelijk het volgende probleem zich zeker weer aan: andere ouders zien/horen dat uw dochter eten en drinken meeneemt en dan willen zij dat natuurlijk ook…..

als 1 schaap over de dam is volgen er meer……..

maar ja, dat is voor latere zorg en een aandachtspunt voor de school!

• Angelique

Nou ja, er zijn er meer ouders die ook een kind in groep 3 hadden (bij mijn zoon in de klas) ook die ouders hebben van zich laten horen.

Onze dochter gaat niet de hele dag met een tas lopen, dus of iemand het in de gaten zal hebben dat weet ik niet. Aan de andere kant is het ook hun eigen schuld, hadden ze de vorige schoolreis beter moeten organiseren, toch?

• ruud

helaas dat ik jou begeleider niet ben geweest op jou schoolreisjes.

wat had je het slecht gehad met mij .

beetje water had je kunnen krijgen van me.

• ruud

Alleen die naam al !!!! (K.BAAL)

Ik denk dat je koters blij zijn dat ze op hun zelf wonen.

PFFFFFFFFFFF moet er niet aan denken dat ik zo een eikel als vader had.

• Angelique

Voor wie was de laatste reactie, Ruud?

Toch niet voor mij?

• ruud

nee hoor