schoolreisje

  • Angelique

    Aanstaande dinsdag gaat onze dochter op schoolreis. Twee weken geleden is de klas van mijn zoon geweest. Die zijn vanaf ‘s morgen 8 uur tot ’s middags 17:00 uur weg geweest en hebben de hele dag op 2 broodjes en een bekertje ranja moeten teren. In de brief van school, die mijn dochter meekreeg, stond wederom dat ze voldoende eten en drinken zullen krijgen. Ik ben bang voor herhaling van het schoolreisje van mijn zoon en bovendien heeft mijn dochter een voedingsallergie. dan nog eens de blunders van haar juf erbij… maakt dat ik (mijn man ook) me erg veel zorgen maak. Ze mogen niets meenemen en hun tassen blijven in de klas… Wat moet ik doen?

  • esther

    ik zou duidelijkheid vragen aanstaande maandag!

    Vraag eerst wat ze allemaal te eten en te drinken krijgen en verwijs daarbij met nadruk naar het eerdere voorval met uw zoon en dat u dat niet nog eens wil meemaken.(en al helemaal niet ivm een voedselallergie)

    Probeer toch iets mee te geven …….stop kleine versnaperingen in de borekzak, zoals een koekje, een sultana of wat dan ook mocht u de zaak niet vertrouwen.

    Andere optie indien mogelijk: ga mee! op schoolreisjes zoeken ze vaak begeleiders

    Als u geen vertrouwen heeft in een goede afloop: laat uw dochter niet meegaan, meld haar ziek…….liever dat dan straks grote problemen op het schoolreisje zelf

  • K. Baal

    U bent heerlijk opvoedkundig bezig. Snoep verstoppen in de kleding. Kinderen voortrekken omdat je de ouder bent. Je hoort je als begeleider aan de regels te houden die voor iedereen gelden. En kinderen ziek melden als ze dat niet zijn. Ik mag toch werkelijk hopen dat u niet voor de klas staat en geen kinderen opvoedt.

  • Angelique

    Begeleiders zijn er altijd genoeg, daar kom je niet tussen bij deze school, het is zo'n vast groepje.

    Bij mijn zoon was ook aangegeven dat ze patat zouden krijgen maar op het schoolreisje zelf bleek het budget op te zijn. Ik was al van plan om een rugtasje met eten en drinken mee te geven (zeker met die weersvoorspelling, ben bang voor uitdrogen). Maar als ze het in de klas moeten laten dan schiet het niet echt op.

    Maar iets in de zak stoppen is inderdaad een idee. In ieder geval iets waar ze energie van krijgen. Die kinderen van groep 3 waren allemaal zo ontzettend wit weggetrokken toen ze terugkwamen, dat was heel erg zielig.

    Ziek melden vind ik voor mijn dochter zo sneu, ze heeft zich er heel erg op verheugd. Kan ik er op staan dat ze haar tasje meekrijgt in de bus?

  • Angelique

    K.Baal: blahblahblah!!!!

    Beter 1 sultana in de hand dan met een lege maag door het halve land!!

  • K. Baal

    Op het risico af dat u het weer bla-bla vindt toch even een reactie. Als ik u moet geloven lopen er op die school geen leraren, maar onwetende domme eigenwijze kwezels rond. Er zijn ook vaste groepjes ouders waar u niet tussen komt, ze luisteren niet naar u, ze laten de kinderen verdorsten en verhongeren, de kinderen komen lijkwit terug. En dat vaste groepje ouders zegt daar niets van. Tijd om de inspectie van het onderwijs in te schakelen. Typerend dat u inzake een ziekmelding slechts opmerkt dat zielig te vinden voor uw kind en niet ingaat op de slechte voorbeeldfunctie die dat met zich meebrengt. Als je iets niet wilt, meld je je toch gewoon ziek? Als de feiten die u hier kenbaar maakt kloppen en het zou een van mijn kinderen betreffen, moet u eens opletten hoe snel dat probleem opgelost zou zijn. Bent u de enige ouder die dit allemaal ziet en laat gebeuren? Of bent u wellicht wat overbezorgd?

  • hemago

    Onze zoon heeft ook een voedselallergie gehad .met schoolreisjes kreeg hij altijd z'n eigen eten en drinken mee , uiteraard na overleg met de leerkracht.(We hadden nl geen zin in een kind wat ziek was na het eten van dingen die hij niet verdroeg .)

  • Angelique

    Op de school van onze kinderen heb je verschillende werkgroepen waar je je aan het begin van het schooljaar voor op kunt geven. Vandaar dat je er in de loop van het schooljaar niet meer tussen komt.

    Ja, de rest van de ouders was ook boos. Nee ik ben niet overbezorgd, niet meer dan een ander tenminste.

    Ja ik denk er ook over om mijn kind mee te laten gaan, maar in ieder geval niet zonder eten en drinken. En nee, ik ben niet de enige moeder die er zo over denkt.

    verder heb ik mijn kind nog nooit ziek gemeld wanneer dat niet zo was, ze zijn zelfs het afgelopen jaar allebei nog maar een dag thuis gebleven alleen omdat ze buisjes hebben gehad. ik hoef een andere moeder niet te vertellen dat ze een slecht voorbeeld geeft, dat is haar zaak, ze deed me alleen een paar ideen aan de hand.

    Verder zijn er veel goede leraren op de school, alleen hebben mijn twee oudste kinderen vorig jaar en afgelopen jaar pech gehad. Wanneer het allemaal domme, onwetende en eigenwijze kwezels waren geweest dan zaten ze niet meer op deze school. Trouwens, de onderwijsinspectie is inmiddels ingeschakeld voor desbetreffende juf en de zorgcoordinator, en aangezien ze geen individuele gevallen behandelen kunt u zich voorstellen dat dit een initiatief is van een hele klas.

    wat fijn dat u zo'n ouder bent die alles voor elkaar krijgt. Zullen uw kinderen vast heel erg trots op u zijn en een fijn leven op school hebben.

    Heb ik ook een vraag voor u: Kunnen uw kinderen in uw ogen wel iets goed doen? Of geeft u alleen af op mensen hier op dit forum?

  • Angelique

    Hemago, normaal gesproken is dat op deze school ook zo, alleen is er een paar keer iets mis gegaan zodat ik me zorgen maak of er inderdaad iets voor haar bij zit. Er gaan die dag 300 kinderen mee. Moeilijk voor de begeleiders om te zorgen dat zij niets verkeerds binnenkrijgt.

  • Nanda

    Volgens mij heb je met een voedselallergie het recht als ouder je kind een tasje mee te geven met der eigen verantwoorde eten en drinken, ik weet niet om wat voor allergie het gaat, maar als je bivoorbeeld met een koemelk- of lactose-intollerantie zit dan kan een kind namelijk bijna niks eten en drinken wat normaal is, weet ik helaas uit eigen ervaring…

    Maar het verstandigst is je zorgen uitspreken op school, idd omdat je al eerder slechte ervaringen hebt gehad, dit ook aangeven…

    En er op staan dat je kind haar eigen tasje mee mag nemen ivm de allergie…

    En nog even over een budget te kort, vind ik een slappe smoes, want dan kun je van te voren berekenen en als je tekort denkt te komen kun je een bijdrage vragen van de ouders, ik denkd at ze dat liever doen dan dat hun kinderen bijna geen eten en drinken krijgen…

    Nanda…