Vraag over een rapport

  • CU

    Dit is het rapport van mijn dochter van 8 jaar, ik weet het is geen hoogvlieger en zowel bij haar vader als haar moeder kwam het verstand ook pas rond hun

    10 de/11de jaar. Graag wil ik weten wat jullie er van van vinden?

    Kan zij hiermee naar groep 5 ja of de nee.

    Groep 4 1 2 3

    Godsdienstige vorming V V

    Lezen

    AVI Niveau 1 2

    Begrijpend 5½ 5

    Schrijven 7 6½

    Taal

    Spelling: Dictee 7 6½

    Taal allerlei 6 6½

    Stellen 6 6-

    Mondeling taalgebruik V V

    Rekenen en Wiskunde

    Getallen en bewerken 6 6½

    Geld, tijd, meten - 6

    Tafels - 7

    Wereld Oriënterende vakken V V

    Muzikale vorming V V

    Tekenen RV RV

    Handvaardigheid V V

    Bewegingsonderwijs

    Bewegen V V

    Spel V V

    Werkhouding

    Tempo M M

    Concentratie V V

    Nauwkeurigheid V V

    Motivatie V V

    Zelfstandigheid V V

    Gedrag

    T.o.v. leerkracht G G

    T.o.v. medeleerling RV RV

    Werkverzorging V V

    Alvast bedankt voor jullie reaktie.

    Vriendelijke Groetjes Janss

  • geitebreier

    kun je dat zelf niet uitmaken met de school bijvoorbeeld………….

    ga je toch niet hier zo tentoon spreiden..

  • CU

    Kwam alleen maar advies vragen hoor.

    Als je dit niet intreseert kan je het ook overslaan.

    Janss

  • regina

    Ik zie geen vreselijke onvoldoendes of kijk ik verkeerd rapport is toch voldoende.

  • patricia.r

    Hoi,

    Als ik het zo op papier zie zeg ik dat ze over kan gaan,maar tegenwoordig letten ze ook nog op andere dingen dan alleen cijfers,de ontwikkeling van een kind.

    Ik ken je dochter niet dus eigenlijk kan ik daar niet ver oordelen.

    Wat ik graag zou willen weten is, waarom je deze vraag hier stelt,is er sprake van dat ze blijft zitten dan?

    groetjes Patricia

  • Marieke

    Ik vraag me ook af wat de vraag is achter deze vraag. Op alleen zo'n rapport is natuurlijk absoluut geen zinnig commentaar te leveren wb overgaan of niet

  • CU

    Ik heb een 10 minuten gesprek met de juf gehad, ze vroeg aan mij wat ik van het rapport vond, ik vond het bovenverwachting goed.

    Toen begon ze te zemelen over hoe moeilijk het was om een rapport over een kind te maken, dus ik zeg zo plomp verloren “het is zeker beter dat ze blijft zitten”

    Nou zegt de Juf het is dat je er zo over begint het is idd mss beter als ze blijft zitten, want ze heeft in deze klas ook geen aansluiting met de kinderen. Maar dat is de school hun eigen schuld ze is uit haar eigen groep gehaald en moest toen vanaf groep 3 in een nieuwe groep starten en daar heeft ze nooit haar plekje kunnen vinden.

    Maar goed deze juf heeft ook al eens gezegd dat ik met haar naar de RNO moest omdat ze altijd zo gauw huilt, ja dat deed ik dus ook op die leeftijd, en dat gaat vanzelf over of het word minder.

    Er zijn natuurlijk een hoop dingen gebeurd, ik voel me alleen een beetje l*llig omdat het rapport dus mooier is gemaakt dan het ( waarschijnlijk) in werkelijkheid is.

    En dat is niet eerlijk want op dit rapport kan je volgens mij niet blijven zitten.

    Nou heb ik woensdag een gesprek met een IB-er en dan zullen we het er nog wel over hebben wat te doen in het volgende leerjaar.

    In iedergeval bedankt

    Groetjes Janneke

  • Sanne

    Hoi Janneke,

    Als juf (van groep 3/4) bekijk ik het rapport met iets andere ogen!

    Iets wat mij meteen opvalt is dat ze AVI niveau 2 heeft.

    Eind groep 4 is AVI 4/5 wenselijk!

    Ze zal het zeker heel moeilijk krijgen in groep 5 omdat ze dan de “zaak” vakken erbij krijgt. (aardrijkskunde, Biologie, Geschiedenis).

    Ook de context sommen (soort verhaaltjes sommen) bij rekenen zal ze moeten kunnen begrijpen en lezen.

    Ik begrijp de zorgen van de juf dus.

    Jammer dat de leerkracht niet eerder heeft aangegeven dat ze zich zorgen maakte!

    Ik ben al weken geleden met de eerste ouders “rond de tafel gaan zitten”.

    Je moet het ook per kind bekijken!

    Mijn ervaring is dat de meeste kinderen in “het tweede jaar” uitgroeien tot zelfverzekerde kinderen.

    En dat is wat we willen toch??!! :)

    Succes met het gesprek met de IB-er morgen.

    Groetjes!

  • Carolien

    zo'n avi niveau is natuurlijk wel erg laag, het dictee is ook niet sterk, is er weleens gekeken of er sprake is van bijvoorbeeld dyslexie. Als hier nl sprake van is is het totaal niet nuttig om haar te laten zitten voor bijvoorbeeld het lezen.

    gewoon de juiste informatie vragen aan de leerkracht, alle scholen hebben tegenwoordig een leerlingvolgsysteem met landelijk genormeerde toetsen. Hiermee kun je vergelijken met alle kinderen in Nederland, dit is wel een reeel beeld.

    sterkte

    carolien

  • Zwannie

    Door haar tempo kan ze minder taken afkrijgen dan de gemiddelde klasgenoot en daardoor zal ze steeds verder achterop kunnen raken. Ik zou ook eerst willen weten of ze dyslexie heeft. Dat zou veel verklaren.