Hallo allemaal,
Dit jaar ben ik begonnen met het dubbelprogramma van Economie & Rechten op de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hierbij combineer je een voltijdopleiding Economie met een deeltijdopleiding Rechtsgeleerdheid. Een aantal maanden geleden ben ik echter gestopt met dit dubbelprogramma, omdat ik erachter kwam dat economie op universitair niveau toch niet echt iets voor mij was, waardoor ik nu alleen nog bezig ben met (voltijd) rechten. Toch twijfel ik of ook dit wel echt is wat ik wil, en tegelijkertijd heeft de opleiding “Vastgoed en Makelaardij” op het HBO mijn aandacht getrokken. Daarom zit ik nu te overwegen om volgend jaar weer in te stromen bij de deeltijdopleiding van rechten (nog steeds op de universiteit en dan dus in mijn tweede jaar) en dit te combineren met de voltijd HBO opleiding “Vastgoed en Makelaardij”. Ik weet nog niet of dit überhaupt mogelijk is, maar ik heb hier wel een paar vragen over:
Heeft iemand ervaring met het combineren van een deeltijd WO met voltijd HBO studie? Zo ja, hoe zit dan met de studielast/werkdruk tijdens het schrijven van een scriptie, volgen van stages, eventueel zelfs het volgen van een WO master, etc.?
Weet iemand of het mogelijk is om van voltijd WO weer over te stappen naar deeltijd WO?
Indien de werkdruk toch te hoog zou worden, zou ik wellicht na mijn WO bachelor aan mijn HBO opleiding kunnen beginnen. Ik heb echter gelezen dat je dan voor een tweede opleiding het instellingstarief moet betalen, wat voor mij voor vier jaar dan wel erg duur wordt. Ik zou dan geloof ik in mijn WO bachelor een vak open kunnen laten, waardoor ik mijn bachelor niet volledig afgerond heb en dus aan een tweede studie kan beginnen tegen het wettelijk tarief, maar of dit klopt en hoe dit dan precies in zijn werk gaat weet ik ook niet. Iemand hier ervaring mee?
Voor iedereen die de tijd genomen heeft om dit hele verhaal te lezen: alvast bedankt! En indien iemand mij wat advies kan geven dan hoor ik het graag!
Groetjes,
Lotte