2e kleuterklas 3 keer doen !!!!

  • mariska

    even iets voorleggen ben er best van geschrokken. Mijn zoontje wordt binnenkort 6 jaar en doet dit jaar groep 2 voor de 2e keer dit ook omdat hij nog jong is en omdat hij vorig jaar vaak in ziekenhuis heeft gelegen.

    nu heb ik afgelopen woensdag het 1e 10 minuten gesprek gehad en het gaat niet zoals het moet gaan, hij maakt geen vooruit gang ten opzichte van vorig schooljaar, cijfers,kleuren,vormen kent hij wel maar volgens de juffen blijft hij steken bij de letters. Nu is hij thuis heeeeeeeel druk en hij heeft een broer met ADHD en Autisme nu denken wij zelf dat hij ook ADHD heeft alleen in de klas is hij niet druk druk maar wel ontzettend snel afgeleid zodat hij dus niet hoort wat de juf zegt.

    bij het 10 minuten gesprek heeft 1 van de juf zelfs geopperd gezien zijn leeftijd dat hij groep 2 wel 3 keer zou kunnen doen maar dit kan ik hem toch niet aandoen ?? vorig jaar zijn al zijn vriendjes al naar groep 3 gegaan en nu heeft hij nieuwe vriendjes en dan zouden die wel naar groep 3 gaan volgend jaar en mijn zoontje dan weer niet !!

    hoe denken jullie hierover ??

    ps volgende week dinsdag moeten we naar de kinderarts voor zijn probleem waarmee hij in het ziekenhuis heeft gelegen en ga ik dit ook aankaarten en vragen of hij getest kan worden op ADHD ( hebben wij het al vaker over gehad ).

  • Marto

    Ik denk niet dat dat zomaar mag. Een leerling mag in principe niet meer dan 8 jaar over de basisschool doen.

    De school moet passend onderwijs geven en dat is niet gelijk aan 2 keer blijven zitten. Dit is ontzettend demotiverend en het kind zal zich alleen maar slechter gaan gedragen. Misschien worden er op dit moment zelfs te weinig eisen, qua prestaties, aan hem gesteld. (hij verveelt zich) Ik denk dat hij op een andere manier begeleid moet worden. De school kan daar budget voor krijgen, als geld het probleem is.

    Het is goed dat hij door een arts onderzocht gaat worden om het werkelijke probleem (of problemen) te vinden.