Ik heb een vraag graag jullie reactie/mening

ik ben docentlevensbeschouwing samen met mijn echtgenoot run ik een biologische bedrijf met o.a. melkvee maar ook diverse onderwijskundige aanverwante zaken

ter bescherming van leerlingen o.a met geestelijke handicap vermijd ik bepaalde ambtelijke aangelegenheden in en om het bedrijf ter voorkoming van confrontatie hetgeen logischerwijs bepaalde leerlingen niet ten goede komt…controlerende ambtenaren zijn in de praktijk niet bijzonder sociaal welvoeldend van aard

ik had een regeling dat de zgn. controlerende ambtenaren zich keurig vooraf zouden melden voor bezoek ..dit was schriftelijk overeengekomen

in het verleden werd al eens een volledige klas met kinderen gestuurd vanwege deze ambtenaren

De ambtenaar in functie heeft dit gewijzigd/teruggekrabbeld in een voor mij te hanteren kinder administratie ik dien maandelijks schriftelijk aan te geven op welk moment van de dag er welke leerling aanwezig is op het bedrijf.

zodat men hier hun bezoek op kan afstemmen

Ik persoonlijk vindt dit dusdanig grensoverschrijnend dat ik liever geen voortgang meer bied aan de leerlingen…dus eigenlijk ga stoppen met deze in mijn visie maatschappelijk verantwoorde bijdrage in de maatschappij aan de jongere generatie

ik ben hier verdrietig over

ach misschien moet ik SBS 6 bellen:)