Mijn kleinzoon zit nu in groep 7 en kreeg zn rapport mee en die mocht ik ook zien. Ik schrok er een beetje van want ik zag 4 onvoldoendes waaronder zo wie zo al 2 keer een 4. Op gesprek op school hoorde mijn dochter dat haar zoontje dus alleen maar op niveau d en e scoort. Ze heeft jarenlang al aangegeven dat hij een pgb had voor extra begeleiding op school maar door verhuizing van de kinderen die bij de vader zijn gaan wonen is alles stopgezet door de vader. Die vond het niet nodig en volgens de school leerkracht ook niet. vorig jaar is mijn dochter ook op school wezen praten met een hulpverlener over het geval dat haar zoontje extra hulp zou kunnen aanvragen maar nu mijn dochter het weer aangaf dat het gesprek niets had opgeleverd bleek de betreffende leerkracht niets van dat gesprek te herinneren. Heel vaag allemaal. Ook de huisarts van de jongen vond het niet nodig dat hij getest zou worden op zn IQ en zn leervorderingen. Op de vraag van hoe het kan dat een kind met 4 onvoldoendes wel over gaat naar groep 8 gaf de leerkracht alleen maar als antwoord dat de jongen zn best deed in de klas en dat hij in groep 8 getest zou worden maar dat is volgens mij de cito toets die ieder kind krijgt in groep 8.

Hoe kan het dat er bij de overdracht van de oude school waar de jongen extra individuele begeleiding had doordat hij een pgb had en de nieuwe school alleen maar weet van een hele lage IQ en niets van een pgb. En hoe kan een kind met 4 onvoldoendes toch naar een hogere klas overgaan? ik weet dat de tijden zijn veranderd maar ik vind het een beetje vreemd.

Wie kan me dit eens uitleggen hoe het tegenwoordig zit?