Onderwijsniveau in Nederland

  • Stefan

    Hoi allemaal,

    Ik vroeg me af wat de meningen zijn over de kwaliteit van het onderwijs in Nederland? Ik ben zelf student en als ik om naar mij persoonlijk kijk en naar studenten om mij

    heen is het onderwijs wat wij krijgen en onze resultaten helemaal zo slecht nog niet. Tuurlijk doen wij er allemaal iets langer over dan de bedoeling is, maar hoort dat niet een beetje bij het student zijn? Overigens moet ik wel zeggen dat het wel heel erg verschillend is per vak. En dan vooral aan de docent want die moet er natuurlijk iets van maken.

    Ik las dit bericht weer laatst. Maar doen wij het dan echt zo slecht in Nederland in vergelijking met bijv. Amerika ofzo??? Dat vroeg ik me even hardop af :)

    http://www.depers.nl/binnenland/538062/Rutte-hekelt-onderwijskwaliteit.html

  • muy

    Het Nederlandse onderwijs is grotendeels blijven steken in de methode van 1880. Er zijn maar weinig andere sectoren in de samenleving die zo slecht gebruik maken van ICT.

    Al in de vorige eeuw had het onderwijs de inzet moeten omarmen van radio, tv, cassettebandjes, video, DVD. En zelfs nu we leven in de tijd van Youtube, webfora, wiki's, computergames en videoconferenties via internet, blijft het onderwijs koppig vasthouden aan eenzijdig mondeling klassikaal onderwijs, met alle nadelen en extreem hoge kosten die daaraan verbonden zijn. En bovendien houden leraren daardoor veel te weinig tijd over voor persoonlijke begeleiding van leerlingen en studenten.