Hoi allemaal,

Omdat ik met mijn collega veel projecten doe, Filosoferen met Kinderen, op basisscholen, hoop ik op deze manier naar jullie ervaringen te vragen.

Hebben jullie als docent wel eens te maken met kinderen in de klas die filosofische vragen stellen, waar jij als docent op dat moment helemaal niks mee kunt?

Merk je wel eens dat er kinderen zijn die in filosofie geïnteresseerd zijn?

Merk je wel eens dat kinderen steeds doordenken en de waarom-vraag stellen?

En zo ja, zijn dit ook wel eens de kinderen die niet het meest intelligent zijn?

En zo ja, wat doe je ermee?

En zo ja, komen die kinderen aan hun trekken wat betreft hun filosofische interesse?

Deze oproep is niet commercieel bedoeld, maar meer als een inventarisatie: Hoe kijken leraren tegen filosofische talenten aan? Worden die herkend? Zou er behoefte zijn aan een filosofeer-kamp (iets dat wij op zouden kunnen zetten)?

Ik zou het erg op prijs stellen als docenten hun ervaringen zouden delen hierover. Bedankt!

Sabine van WonderWhy