Op basisschool De Schakel in Nieuw-Lekkerland wordt sinds enkele jaren ook in de bovenbouw OntwikkelingsGericht Onderwijs gegeven. We richten ons met name op wereldoriëntatie maar inmiddels wordt binnen taal en lezen al veel verkend. We worden als team begeleid door De Activiteit uit Alkmaar. Het laatste jaar is ook een begin gemaakt met HOREB (Handelingsgericht Observeren, Registreren en Evalueren van Basisontwikkeling)

Sinds 2002 ben ik leerkracht en vanaf dat moment werkzaam op basisschool De Schakel in Nieuw-Lekkerland. Op dit moment ben ik leerkracht van groep 8 en tevens bouwcoördinator van de groepen 5 tot en met 8. Op deze weblog geef ik de ontwikkeling weer die ik met mijn groep doormaak. Met ingang van het nieuwe cursusjaar 2010 - 2011 kunt u de ontwikkelingen volgen. Ik zal de theorie van OGO niet weergeven op deze weblog. Anderen hebben daar prachtige dingen over geschreven. Wel zal ik de ervaringen die ik beschrijf (gedeeltelijk) voorzien van de theorie. Tot ziens op mijn weblog.

www.wimvanheteren.blogspot.com