Problemen met de hedendaagse onderwijsmethoden? M. Cursus biedt onderwijs aan volgens de oude vertrouwde degelijke methoden. Bijles rekenen, taal en huiswerkbegeleiding bij u thuis in Zaanstad. Inschrijven kan nu bij M. Cursus.
Problemen met de hedendaagse onderwijsmethoden? M. Cursus biedt onderwijs aan volgens de oude vertrouwde degelijke methoden. Bijles rekenen, taal en huiswerkbegeleiding bij u thuis in Zaanstad. Inschrijven kan nu bij M. Cursus.
Beste collega, vindt u het nu niet een beetje jammer dat u, waarschijnlijk omwille van advertentie-inkomsten op uw eigen website, een waardeoordeel geeft over een product dat u niet eens kent? Deskundigen verschillen al lange tijd van mening over wat nu de beste onderwijsmethode is. De oude vertrouwde methode lijkt de strijd te gaan winnen. Per volgend schooljaar wordt de methode “Reken Zeker” uitgebracht die teruggaat naar de oude vertrouwde rekenmethode.
Het is dus niet zo vreemd dat er bedrijven zijn die inspelen op deze nieuwste ontwikkelingen. Een beetje fatsoenlijkheid jegens collega's zou u best passen. We hebben allemaal als doel om de leerlingen goed bij te scholen zodat ze weer mee kunnen draaien in het reguliere onderwijs. Laten we dan ook niet verzanden in kinderachtige opmerkingen die concurrenten maken als ze elkaar hun brood niet gunnen.
Uit welke zin haalt u een waardeoordeel over uw methode? Ik heb het enkel over mijn/onze manier van werken. Ik mag toch ook mijn methode aanprijzen, zoals u ook doet? Dat deze verschilt van de uwe is een feit, geen oordeel.
De enige die waardeoordelen inbrengt, bent u zelf, door begrippen als fatsoen, kinderachtig en gunnen te gebruiken! De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet, zullen we maar zeggen…
Op welk onderzoek baseer je dat? Er zijn al heel wat leerlingen en leraren afgeknapt op die ‘oude vertrouwde’ onderwijsmethode door allerlei oorzaken.
Ik kan je veel onderzoeken noemen, die juist aangeven dat allerlei vormen van e-learning minstens zo effectief zijn en goedkoper zijn als traditionele onderwijsvormen. Als een traditionele les is afgelopen kan niemand er meer van profiteren, maar als een videoles op internet is gezet, kunnen er nog tientallen jaren onbeperkt(!) veel leerlingen gratis van profiteren, bijna overal ter wereld, wanneer ze willen en zo vaak ze willen en met pauze- en herhaalfuncties voor als zij daar behoefte aan hebben. De voordelen daarvan lijken me duidelijk.
Veel mensen hebben geen geld om bijles te betalen voor hun kind of voor henzelf. Voor hen zou bijles via webvideo's dus veel beter zijn. De landelijke overheid en scholen zouden dat moeten organiseren.
Iemand die als belangrijkste doel heeft om zoveel mogelijk leerlingen te ondersteunen, van wie de ouders dat niet kunnen betalen, zal zijn lessen dus gratis aanbieden op internet. En als niemand daartoe bereid is, moet de overheid dat doen.
M. Cursus Schreef:
——————————————————-
Deskundigen verschillen al lange tijd
> van mening over wat nu de beste onderwijsmethode
> is. De oude vertrouwde methode lijkt de strijd te
> gaan winnen. (…)
> We hebben allemaal als doel om de leerlingen goed bij te scholen zodat ze weer mee kunnen draaien in het reguliere onderwijs.
Deze meneer/mevrouw heeft gelijk. Modern onderwijs heeft een aantal duidelijke voordelen t.o.v. ouderwets onderwijs.
Citotrainer Nederland investeert al geruime tijd in het maken van instructievideo's. Deze zijn ingebed in de eigen leerpagina's en via Youtube te bekijken.
Uit ervaring is gebleken dat het herhaaldelijk bekijken/beluisteren van de instructie zeer positieve resultaten oplevert. Ter illustratie: kinderen die van Citotrainer Nederland bijles hebben gehad en de instructiefilm(s) van werkwoorden daarbij hebben gebruikt, scoren vaak 100% op de Citotoets op dit onderdeel.
Kies het beste uit oude en nieuwe leervormen!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?