Educatieve site voor kinderen

  • Huib

    Ik zou jullie graag kennis laten maken met www.wikiweet.nl

    Wikiweet is een encyclopedie voor kinderen tussen de 8 en de 15 jaar oud. Hij is helemaal gratis en word gemaakt door kinderen en is dus helemaal geschreven in een taal die hun begrijpen en staat vol met dingen die hun intresseren.

    Gr,

  • Harry

    Leuke site hoor. Maar vergeet niet de site WikiKids (http://wikikids.wiki.kennisnet.nl/Hoofdpagina)

    Dat is een soortgelijke site, eveneens voor kinderen bestemd die al langere tijd bestaat. Telt 8700 artikelen, duizenden afbeeldingen, en in totaal 28,000 pagina's.

  • Timo

    Ik ken ze allebei, aangezien ik op Wikiweet.nl en Wikikids moderator ben (geweest), en wanneer je de vergelijking maakt, torent WikiWeet met hoofd & schouders boven Wikikids uit.

    WikiWeet heeft kwalitatieve artikels terwijl Wikikids kwantiteit in het vaandel draagt. Die laatste is dan ook een pure zandbak, met in mijn ogen een pak nutteloze artikelen en “spookgebruikers”. WikiWeet gebruikt de database van MediaWiki Commons voor afbeeldingen en heeft dus eigenlijk véél meer afbeeldingen.

  • Ellen

    Kijk eens op www.juffrouwblom.com

    O.a. naar het gratis downloadbare woordenboek dat er op te vinden is!