Hoe benader ik het beste scholen?

  • Jeroen

    Beste onderwijsmensen,

    Dit is geen commerciele mail, en om die reden zal ik mijn bedrijfsnaam + dienstverlening ook niet vermelden in dit bericht. Ik heb echter wel een vraag die gaat over mijn pasopgericht bedrijf. Ik hoop dat iemand van jullie er toch op wilt reageren.

    Ik geef sinds kort als ZZPer gastlessen voor alle niveaus van onderwijs. Ik heb als starter nog weinig ervaring als zelfstandig ondernemer. Tot nu toe kwamen scholen vanzelf (via Google) naar mij toe. Deze scholen zijn enthousiast over mijn projecten. Maar omdat ik er van moet leven zou ik graag meer scholen als klant willen hebben. Dat betekent dus zelf scholen benaderen. Ik worstel nog met de vraag hoe ik dit het beste aan kan pakken. In verband met de anti-spam wetgeving mag ik scholen en docenten niet meer mailen (wel terecht eigenlijk). Ik zou een heleboel folders kunnen laten drukken en die versturen, maar de kans is groot dat deze in de prullenbak belanden. Een advertentie in onderwijsbladen, wordt deze vandaag de dag nog veel gelezen? Bovendien heb ik als kleine zelfstandige geen groot budget voor promotieactiviteiten. Een stand op een onderwijsbeurs e.d. is al helemaal onmogelijk voor mij.

    Kortom, ik zou graag tips willen hebben van mensen die hier ervaring mee hebben. Al het begin is moeilijk en als ik eenmaal bekender ben, dan gaan de dingen vaker vanzelf.

    Bij voorbaat dank voor tips.

    Met vriendelijke groet,

    Jeroen van den Berg

  • johan

    Hallo Jeoen,

    op www.basisgegevensonderwijs.nl kan je alle adressen van scholen vinden.

    Wellicht kan je beginnen met scholen in jouw omgeving te benaderen.

    Eventueel kan je eerst via “deelname” een selectie maken op soort onderwijs.

    (bij VO bv op VMBO/HAVO/VWO)

    Een folder verdwijnt eerder dan een brief met folder in een envelop (denk ik)

    succes!

  • Jeroen

    Beste Johan,

    Bedankt voor de tip. ik zal de website bekijken. Ik ben toch weer een stukje verder gekomen.

    groet,

    Jeroen