HBO rechten loi

  • vince-nikki

    Dag,

    Heeft iemand ervaringen met het volgen van een hbo-rechten opleiding via de LOI?

    Ik ben mij hierop aan het oriënteren en moet deze opleiding gaan combineren met een full time baan en een gezin.

    Ik wil graag weten wat de ervaringen zijn van anderen.

    Vriendelijk dank voor de reactie alvast.

    Vincent

  • Laura Heppener

    Hoi Vincent,

    Ik studeer sinds september 2009 HBO-rechten via de LOI. Je moet wel veel zelfdiscipline hebben om deze studie met een fulltime baan/gezin te combineren. Ik werk vier dagen als secretaresse op een advocatenkantoor en heb 3 kinderen. Ik ben met veel enthousiase begonnen en haal mooie cijfers. Maar zit er nu wel een beetje doorheen. Bij de LOI is 3 jaar HBO-rechten ook daadwerkelijk 3 jaar. Dit betekent fulltime doorstuderen. Je mag er uiteraard wel langer over doen. Maar ik zou er persoonlijk de voorkeur aangeven om naar school te gaan omdat je dan contact hebt met je leraren en medestudenten. Maar helaas is de opleiding hier in Friesland niet beschikbaar.

    Het studiemateriaal is trouwens wel duidelijk en overzichtelijk.

    Succes met je keuze!

    Groeten Laura Heppener

  • Sophievk

    Hallo,

    Ik ben recentelijk begonnen met de studie HBO Rechten bij het NTI.

    Deze studie bevalt mij erg goed.

    Het lesgeld bedraagt € 135,- p.m. en is daarmee goedkoper dan bij de LOI.

    Je krijgt dan 18 gratis praktijkdagen en vakliteratuur in plaats van losbladig materiaal.

    Bovendien heb je een persoonlijke mentor waarbij je terecht kunt met als je problemen. Bij de LOI is dit een digicoach.

    Ik zou je dus aanraden in plaats van bij de LOI te studeren, ook eens rond te kijken bij het NTI. Deze is minstens net zo goed al dan niet beter.

    En bovendien goedkoper.

    Succes met je studiekeuze!

    Groetjes,

    Sophie

  • vince-nikki

    Beiden heel hartelijk dank voor de reactie en ik zal zeker ook even bij het NTI gaan kijken Sophie!