Cradle to Cradle in het Hoger onderwijs

  • Marlies

    Erasmus Universiteit Rotterdam organiseert op 21 januari 2010, in samenwerking met Prof. Braungart, een 4-daagse Masterclass Cradle to Cradle in het Hoger Onderwijs. De Masterclass is speciaal bedoeld voor mensen die werken in de onderwijssector. In de Masterclass wordt onder meer aandacht besteed aan de principes van C2C en hoe deze in het onderwijs kunnen owrden ingebracht. Voor meer informatie zie de website: www.erasmusacademie.nl/c2c

  • Gie

    Met alle respect, maar ik wil een kritische opmerking maken. Cradle to Cradle gaat over innovatie voor milieubehoud. Ik begrijp dat deze cursus van vier dagen maar liefst 1800 euro per persoon kost. Dat is erg veel geld en dus alleen toegankelijk voor een rijke elite. En daar wordt iemand kennelijk heel rijk van en rijke mensen doen vaak bestedingen die milieuonvriendelijk zijn.

    En waarom mag er voor zo'n commerciële dienst gebruik worden gemaakt van de faciliteiten van de Erasmus-universiteit die wordt betaald met belastinggeld?

    Het lijkt me veel milieuvriendelijker, innovatiever, democratischer, duidelijker, effectiever en goedkoper om die lessen gratis te verspreiden via filmpjes op Youtube en via een specifiek webforum waar deskundigen gratis vragen beantoorden over dit onderwerp.

    Bovendien bereik je dan veel meer mensen met de boodschap en kunnen mensen er nog jarenlang naar kijken. En dan hoeven de belangstellenden niet te reizen. Dat is ook beter voor het milieu en daar gaat Cradle to Cradle toch over?

  • Gie

    Op de website staat:

    “The Master Class “Cradle to Cradle® in Higher Education” is intended for academic staff from universities and hogescholen”

    Dus die 1800 euro per deelnemer moet worden betaald uit belastinggelden en collegegelden, waar studenten en hun ouders soms krom voor moeten liggen met laagbetaalde baantjes. Dat vind ik verspilling van gemeenschapsgeld, omdat de informatie veel goedkoper kan worden overgedragen via internet.