Prem helpt scholieren

  • Herkansing

    Voor het nieuwe NPS-programma ‘De Herkansing’, gepresenteerd door Prem Radhakishun, zijn we op zoek naar middelbare scholieren, waarmee het niet goed gaat op school. Jongeren die, om voor wat voor reden dan ook, niet lekker in hun vel zitten, zich niet op hun plaats voelen in hun omgeving of te weinig motivatie hebben om op school hun beste beentje voor te zetten.

    Zit je als ouder al tijden met de handen in het haar, omdat jouw zoon of dochter niet goed presteert op school? Of ken jij zo'n scholier, die wel een helpende hand kan gebruiken? Geef hem/haar dan nu op. Wie weet gaat Prem Radhakishun met hem/haar aan de slag en geeft hij deze scholier een herkansing.

    Email: deherkansing@nps.nl

  • StudentsPlus

    Voor alle middelbare scholieren die niet goed mee kunnen komen, kijk eens op studentsplus.nl en vraag een GRATIS INFORMATIEPAKKET aan.

  • Germa Kitslaar

    Beste Prem,

    Begin dit jaar, na afloop van je uitzendingen, heb ik je geschreven. Mogelijk is die mail niet bij je aangekomen.

    Graag zou ik met je van gedachten wisselen over leerlingen die dyslectisch zijn.

    Er wordt nog steeds door de heren medici beweerd dat er niet echt iets aan te doen is.

    Zelf heb ik al jarenlang succes bij de behandeling van patiënten, evenzo mijn lerares en haar cursisten.

    Het is nog niet goed bekend hoe het in zijn werk gaat, maar voor mij heeft het alles te maken met een storing in de kleine hersenen, het cerebellum.

    Dit jaar zou ik er officieel mee naar buiten komen dat ik deze behandelingen geef.

    Gelet mijn leeftijd, nu 68 jaar, hoef ik niet meer te werken. Daarom laat ik het gewoon gebeuren en ben ook druk genoeg met de patiënten, jong en oud, die het va mond op mond horen. Ik wil geen rijen wachtenden voor mijn deur.

    Maar Prem, het zou een prima uitdaging zijn om een demonstratiebehandeling te komen geven op een door jou aan te geven lokatie met een kind cq jonge volwassene, om te tonen hoe het in zijn werk gaat.

    Mijn ervaring is dat veel kinderen met dyslexie niet begrepen worden, zeker niet met de moderne rekenmethode, want dat komt neer op het zelf lezen van teksten en daarmee de berekeningen uitvoeren.

    Onthouden wat ze gelezen hebben is het grootste probleem. Voorlezen? Ja dan kunnen de meeste kinderen de opgaaf wel maken.

    Natuurlijk zijn er ook kinderen die gewoon een achterstand in het leren hebben.

    Jij zult ook kinderen tegenkomen die wel gehandicapt zijn met dyslexie of dyscalculie.

    Hartelijke groet,

    Germa

  • BH Overheul

    BH Overheul het is een goed initiatief van Prem