boeken naar dvd formaat?

  • Colinda

    Hoi,

    kan ik het boekenpakket van mijn zoon ook verkijgen in dvd vorm, hij werkt namelijk heel erg veel met de computer, wegens zijn handicap, en merk dat als hij zijn laptop mee naar school neemt samen met zijn boeken dat het heel erg zwaar is voor te dragen, en als hij al zijn boeken op cdrom of dvd formaat heeft, is het een stuk lichter, want dan hoeft hij zijn boeken niet nog eens mee te slepen.

    Met vriendelijke groet,

    Colinda

  • Limburg

    Sommige boeken zijn op DVD te krijgen, maar bij veel boeken is dit niet het geval, je kan dit navragen bij de uitgever.

    Ik heb zelf op de middelbare school ook altijd op een laptop gewerkt wegens mijn slechte motoriek en dyslexie, helaas was voor mij bijna niks digitaal te krijgen.

  • SuzyQ

    Misschien is een e-reader wel een optie voor je zoon. Verschillende boekhandels en uitgeverijen zetten op het moment steeds meer in op het gebruik van bijvoorbeeld de iLiad. Zo'n ding is niet goedkoop, maar één apparaat in plaats van tien boeken zou misschien zinvol zijn voor je zoon.

    Stichting OpenWijs houdt zich bezig met ICT-oplossingen voor onderwijs, waaronder het gebruik van e-readers, misschien kun je aan hen je vraag voorleggen: