Verhaal Sjoerd Kuyper op de Dag van de Duurzaamheid

  • Duurzame PABO

    Op 09-09-09 is het Dag van de Duurzaamheid. Op deze dag laat Nederland zien dat we met elkaar aan een mooier, schoner en veiliger Nederland willen werken. Het is belangrijk dat leerlingen in een vroeg stadium met vraagstukken rond duurzame ontwikkeling worden geconfronteerd én uitgedaagd tot onderzoek. Zij zijn immers de toekomst! Daarom is er een scholenactie op de Dag van de Duurzaamheid.

    Speciaal voor de Dag van de Duurzaamheid schrijft Sjoerd Kuyper een verhaal. Het verhaal wordt op 9.9.9 om 09:00 uur voorgelezen op de Nederlandse basisscholen. Bekende Nederlanders en uiteraard Sjoerd Kuyper zelf zullen gaan voorlezen! Ook tal van andere voorleeshelden zoals milieu-wethouders en pabo-studenten zullen de basisscholen bezoeken!

    Het verhaal is geschikt voor de bovenbouw van het basisonderwijs. Scholen én voorlezers die mee willen doen kunnen zich aanmelden via verhaal@dagvandeduurzaamheid.nu. Vermeld s.v.p. wie het verhaal op welke school gaat voorlezen en uw adresgegevens. Het verhaal wordt eind augustus aan u toegezonden. Deelnemende scholen worden geplaatst op de actie-website: duurzaamheid.kennisnet.nl

    Het verhaal is een gezamenlijke actie van Sjoerd Kuyper, Stichting Urgenda en Duurzame PABO.

  • irma huijboom

    ik wil wel voorlezen op de basisschool waar ik werk, maar kan niet vinden waar ik het verhaal kan bestellen