16jr. zmlk vso4, van school afgehaald en nu?

  • Marlina

    hallo,

    eerst maar een stukje historie,

    3jr mijn zoon gaat na een peuterspeelzaal en word gespot door een maatschappelijk werker van Tomteboe medisch kleuterdag verblijf, hij word getest op autistme en scoort volgens die school zo laag dat regulier onderwijs niet meer mogelijk is, daar mogen ze hem met die testen niet meer aan nemen. Hij scoort zo laag dat ons word gezegt dat hij met zijn 12 jaar niet meer thuis te handhaven is, achteruit holt ipv vooruit te komen. Wij hebben hem laten hertesten op autistme op kempenhaege centrum voor autistisch en epaleptisch onderzoek in heeze, daar word hij niet autistisch bevonden. School accepteert deze onderzoeken niet want hun werken met andere systemen.

    6jr hij gaat na de mon bekkerschool, daar word hij slachtoffer van aanranding door een oudere medeleerling, ook in de taxie gaat dat niet goed, afspraken met de school, worden door de school niet na gekomen, moeders haalt hem er van af.

    7jr. hij komt op de grote aard, afgesproken word dat hij opnieuw getest word, wij geven geen toestemming om oudere verslagen testen mee te nemen wij willen dat er onafhankelijk na ons kind gekeken word. Na de eerste test blijkt dat er toch dingen over genomen zijn uit oudere verslagen van mon.bekkerschool / tomteboe wij teken er niet voor.voelen ons besodemietert.

    Laten ons kind toch na school blijven gaan , wij hebben geen vertrouwen meer in een onafhankelijk systeem. Gedurende het verstrijken van de jaren worden wij steeds slechter op de hoogte gehouden over zijn wel en wee , we zijn het structureel niet eens met bevindingen zo zou hij geen emotisch tonen?? wij worden nooit op de hoogte gebracht van dokters bezoeken die hij op school ondergaat noch zijn wij niet op de hoogte van lesprogrammas.Ook komen wij er achter dat dat zelfde kind wat hem aangerand heeft nu ook op de grote aard zit naast hem in de klas . wij vragen de leraar om in ieder geval onze zoon aan een andere tafel te plaatsen, hij antwoord dat we niet mogen discrimineren, als we dat geweten hadden hadden we hem ook wel op de vorige school kunnen laten blijven.

    Ik wil pgb aan vragen, hij is nu rond de negen jaar maar daarvoor zijn accurate testen nodig opnieuw vragen wij daar om.opnieuw word er niets mee gedaan. Deze testen schijnen duur te zijn, en de dure zelfbetaalde onderzoeken destijds van kempenhaege zijn van de tafel afgeveegt dat nodigt ons niet uit om opnieuw diep in de portomonee te tasten om hem elders te laten testen.

    14jr. bespreking op school lopen hoog op, hij is eindelijk (zonder ons medeweten)opnieuw getest, hij scoort IQ <50 en er komen nog meer onwerkelijke zaken na boven, ook word ons verteld dat het om een nieuwe test gaat iets wat pas ontwikkeld is door een arts uit amerika, enkele medewerkers van de school zijn al twee keer na de tien daagse cursus geweest en hebben onze zoon getest .Ik word hier erg boos om, na al die jaren, en zeg ze dat mijn kind geen proefkonijn is en dat ik er niet voor tekenik heb er mijn buik van vol , zeg hun dat hij recht heeft op onderwijs, en dat als ik vind dat mijn zoon hulp nodig heeft er zelf wel mee te veld ga. Dat het afgelopen is met hun wanbeleid.DAt hij recht heeft op onderwijs en dat dat alles is wat ze nog met hem mogen doen Lesgeven.

    15/16jr. Ik heb het afgelopen school jaar geen contact meer kunnen krijgen met de school de leeraar is steeds bezig of afwezig krijg hoogstens een stagiere aan de telefoon bij wie ik mijn verhaal niet wil doen. We weten totaal niet meer wat hij op school aan het doen is. Later horen we van de adjuct directeur Gi Wouters dat hij het beter vond dat wij als ouders geen contact meer hadden met de leraar.Ook krijgen we te horen dat hij een melding heeft gedaan na bureua jeugdzorg en de raad van kinderbescherming.

    De aanklacht is zeer ernstig ik word beschuldigt door hem van het geestelijk en lichamelijke mishandeling ik zou hem niet voldoende te eten geven mijn kinderen lopen tot diep in de nacht over de straat en komen in obscure videotheken , ook zou mijn exman gebeld hebben dat hij zich ernstige zorgen maakt over de verzorging van de kinderen, ik zou hem zorg onthouden..ook zou er niet altijd een dak boven ons hoofd zijn???. en is hij slecht verzorgt.Word het onverantwoord gevonden dat onze zoon na de sportschool gaat en hier na de bios gaat of na het dorp kunnen ze niet geloven dat hij een krantenwijkje heeft etc etc. De eerste keer dat ik deze aantijgingen te lezen krijg bij bureau jeugdzorg stort ik in elkaar. Er is nieuwe afspraak gemaakt moeten worden zodat wij als ouders de verschrikkelijke aanklacht konden door lezen, ook dit is wederom niet correct gegaan.

    Na aanleiding daarvan heb ik mijn zoon van de school gehaald, ik had het gevoel dat ik hem dagelijks na het hol van de draak stuurde. november 2008 heb ik hem erafgehaald .

    Ik had een werkplek verzorgt voor hem in een kringloop winkel waar hij een kleine vrijwilligers bijdrage kreeg hij had het daar enorm na zijn zin. Helaas stopte de gemeente met de subsidie .En werd hij overgeplaatst na een ander stichting, hij doet het daar goed maar per april 2009 stopt ook daar de subsidie, en moet hij daar stoppen.

    PGB heb ik nog steeds niet, dus het is ontzettend moeilijk iets te regelen wij zijn geen rijke mensen. iOok heb ik nog steeds geen accurate testen.

    Wat ik ook probeer er moet steeds een indicatie afgegeven worden , maar die testen hebben wij nooit goed gevonden dus we willen daar ook niet verder mee zelfs voor de aanvraag van de pgb moet je de oude testen mee sturen, maar die geven volgens ons absoluut niet weer , wie onze zoon is en wat hij wel kan.( hij zou nooit kunnen lezen, gelukkig heb ik hem dat zelf kunnen leren bv.)Het is eng. inmiddels hebben er al gesprekken plaats gevonden met de raad tussen mij mijn ex man en mijn zoon, en gaan ze nu in gesprek met informanten. om en nabij de drie maanden moet hier een uitsluitsel uit komen. Ik vind zelf dat de hele aanklacht van de school volstrekt ongegrond is , ik vind het een hele grote belasting voor ons gezin ook voor mijn andere twee kinderen, ik ,wij die op papier bij de raad staan , niemand kan het geloven. zo onwerkelijk.Oja mijn zoon is met zijn drie jaar getest op zeer zware autistme, de laatste test stond niks meer in over autistme maar een lichte verstandelijke beperking, ik heb schijnbaar het eerste kind wat genezen is van autistme, vraag je je toch af hebben ze hem nu al die jaren verkeerd onderwijs gegeven of niet?

    Wat kan ik doen? Het liefste willen wij een stage werk plek om en nabij Best, ik vind dat hij hier zijn sociaal leven op moet bouwen, ook wil ik mijn kind zolang als hij wil gewoon thuis houden mijn zoon is absoluut geen lastig kind, we hebben het goed en fijn met ze alle.Advies van de leerplicht ambtenaar is om hem in den bosch na school te doen, maar dat voelt niet goed vreemde stad we kennen er geen weg of steg geen bekende, en is hij weer zo laat thuis, leerd hij opnieuw niemand kennen in zijn eigen dorp en vervalt wederom in een sociaal gat na school.

    wat moeten we doen om voor een zmlk vso4 cluster 2 ,kind die goed vooruit wil wil leren zich honderd procent inzet een stage te vinden met het liefst studie begeleiding?Of Werk,met wat aansturing begeleiding, Welke ouders hebben soortgelijke ervaringen , hoe hebben jullie het aangepakt, opgelost?

  • Zorgadviesbureau DaVaR

    Een tip

    Is er verder al wat nieuws in uw situatie?

    Oude testen zijn niet meer geldig en tellen niet meer mee. Na twee jaar moet er weer opnieuw getest worden om te kijken naar de hier en nu situatie om vandaar uit te bekijken of hij in aanmerking komt voor AWBZ zorg en extra begeleiding (PGB).

    Vriendelijke groet,

    René Drenthe

    Zorgadviesbureau DaVaR