theoretische leerweg

  • Flipper

    ik maak mij sinds een tijdje niet meer schuldig aan het onderwijs

    na een jarenlange deelname ben ik gestopt met doceren.

    ik ben ook gelijk alles kwijt geloof ik

    wellicht ook een vreemde vraag voor overjarig docent maar ik werd belast met de

    vervelende discussie omtrent de diverse leerwegen hetgeen ik simpel weg vergleek met het voormalig MAVO HAVO VWO

    Theoretische leerweg Havo/vwo is te vergelijken met…?….volgens jullie de prikkers hier…?

  • Natasja

    Flipper Schreef:

    ——————————————————-

    > ik maak mij sinds een tijdje niet meer schuldig

    > aan het onderwijs

    > >

    >

    Waarom deze formulering?

    Maar om in te gaan op je vraag:

    Havo en VWO zijn nog steeds Havo en VWO, ook bestaat het gymnasium nog altijd.

    De Mavo is samengegaan met het VBO (LTS, ITO, LHNO, LEAO), dit valt nu allemaal onder de noemer VMBO.

    VMBO theoretische leerweg is grofweg gezegd Mavo C/D niveau. (als ik het goed heb)

  • Flipper

    theoretische leerweg HAVO/VWO?

    is dan MAVO D niveau?

  • Ko (geschiedenis)

    De leerwegen bestaan uitsluitend binnen het vmbo (zoals al opgemerkt een combinatie van VBO en MAVO)

    De basisberoepsgerichte en kaderberoepsgerichte leerwegen vormen het voormalige VBO (met A, B en C-niveau)

    De gemengde leerweg is nieuw: 5 theoretische vakken 1 beroepsgericht vak. De theoretische vakken zijn qua inhoud en niveau gelijk aan die van de theoretische leerweg.

    VMBO-TL is inderdaad hetzelfde als MAVO. Die naam is ook nooit uit de wetgeving verwijderd en steeds meer scholen gaan die opnieuw gebruiken.

    Binnen havo/vwo zijn in de bovenbouw profielen, maar geen niveaus (wel werd officieus hier en daar wel met E en F niveau gewerkt)

  • Flipper

    hm…logisch al die vroegtijdig stoppers

    wat een onzinnige termen