Hoger Onderwijs

  • Sarah

    Hallo allemaal,

    Ik wil heel graag lerares worden in het Hoger Onderwijs. Ik heb een bachelor Bedrijfseconomie en een aantal jaren ervaring in verschillende functies (maar niet in het Onderwijs).

    Ik heb geen idee hoe ik moet doen. Ik kan alle adviezen goed gebruiken.

    Hartelijk dank!

    Groetjes

    Sarah

  • gerard

    Met “hoger onderwijs” bedoel je neem ik aan voortgezet onderwijs.

    Hoger onderwijs is HBO en universiteit, en ik denk dat je met bachelor alleen dan niet zo heel ver komt…

    Een ex-collega heeft, nadat hij zijn HBO elektrotechniek in de avonduren heeft gehaald, nog twee jaar duaal onderwijs gedaan om z'n tweede graads lesbevoegdheid te halen. Hogeschool Amsterdam geloof ik…

    De meeste scholen zullen toch wel minimaal een 2e graads eisen; je zal, als je het onderwijs in wilt, naar mijn idee toch zelf eerst nog in de schoolbanken moeten…

  • Sarah

    Bedankt Gerard voor je reactie. Ik was al van bewust dat ik nog in de schoolbank moest. Ik wil inderdaad docent voor het Hoger Onderwijs zijn. Wat ik mij afvraag is voor hoelang en waar. Met wie moet ik contact opnemen?

    Met vriendelijke groeten

    Sarah

  • gerard2

    Sorry voor de wat late reactie;

    ik zit ook niet elke dag op dit pb…

    Je vragen: waar en hoelang….

    Ik denk dat om les te geven aan HBO en Uni dat je zelf ook minimaal universitair én 1e graads moet zijn.

    In het hele land HBO instellingen zijn waar je in ieder geval je 2e graads kan halen.

    Vaak is dat duaal onderwijs: 1 of 2 dagen overdag in de schoolbanken, resterende tijd werk je dan gewoon.

    Hoelang? Tja, ik denk dat dit ook afhankelijk is van je eerdere studierichting(en), en wat je wilt gaan lesgeven.

    Iemand met HBO of uni die wis- of natuurkunde wilt gaan geven zal sneller klaar zijn dan wanneer iemand de economie of talenkant op wilt zonder die achtergrond..

    Maar ga de instellingen af die dit soort opleidingen verzorgen; die kunnen je het beter vertellen dan ik…..

    Groetjes

    Gerard