1-jarige MBO opleiding

  • talita

    Ik wil graag de opleiding voor onderwijsassistent volgen om daarna door te stromen naar de PABO. Nu heb ik gezien dat er een 1 jarige MBO-opleiding voor onderwijsassistent, maar de meeste opleidingen zijn 3 jaar.

    Kan iemand mij vertellen hoe het mogelijk is dat dit kan leiden tot eenzelfde diploma? Is de kwaliteit van dit 1-jarige onderwijs gelijk aan de 3-jarige? Wie heeft ervaring met de 1-jarige opleiding?

    Alvast bedankt

  • Theo

    Ja, dit is mogelijk….maar je moet wel het diploma SPW ‘niveau’ 3 hebben.

  • talita

    Nee hoor, als vooropleiding wordt VMBO-T gevraagd.

  • Theo

    De duur van de (nieuwe) opleiding MBO Onderwijsassistent (niveau 4) duurt TENMINSTE 1 jaar. Daarnaast moet je een aantal jaren relevante werkervaring hebben. Zie bijvoorbeeld:

    http://www.variva.nl/comasy/templates/Home.aspx?contentid=383

  • talita

    Wat ik gezien heb is van www.capabel.nl. Hier staat niets over werkervaring. Mijn vraag is of iemand ervaring hiermee heeft. Misschien omdat hij/zij zo'n opleiding ook gedaan heeft of omdat ze ervaring hebben met een stagiair die deze opleiding volgt of heeft gevolgd.

  • Theo

    Leg je vragen voor aan een studieadviseur van de instelling die de nieuwe opleiding aanbiedt. Deze opleiding is nog niet zo lang geleden van start gegaan. De meeste studenten Onderwijsassistent volgen nog de ‘'oude’' opleiding.

  • Persson

    “Is de kwaliteit van dit 1-jarige onderwijs gelijk aan de 3-jarige?”

    De vraag stellen is haar beantwoorden.

  • Siham

    Ik ken een aantal vriendinnen die deze opleiding volgen in 1 jaar en volgens mij is het reuze te doen hoor , ik volg zelf trouwens de 3 jarige variant .

  • romaisa

    ik wil ook een 1 jarige opleiding gaan doen. maar krijg je studiefina" ??

    oow en ja het s gelijk aan de 3jarige opleiding..

  • ldph

    Volg momenteel zelf een opleiding bij capabel.Ben er bijna klaar mee. Opleiding is erkent en heel makkelijk te halen. Je hebt 1 dag in de week les en moet totaal 75 dagen stage lopen. Wanneer en hoe vaak je in de week stage wilt lopen bepaal je zelf.