pestgedrag

  • Moeder

    Mijn zoon van 17 zit in 5 HAVO, hij heeft NLD. Het probleem is dat hij al sinds de eerste gepest wordt, school praat dan met de pesters, het gaat weer tijdelijk beter, maar het stopt nooit. Zoon is nu zover dat hij liever wil stoppen met school, dan dat hij steeds weer getreiterd wordt. Wat kan ik nog doen? Ik wordt hier zo hopeloos van.

  • Persson

    Nog een gesprek vragen en aankaarten, dat het ook op de lange termijn in de gaten wordt gehouden en met die leerlingen erbij uitleggen, wat NLD is. En dat hen ook soortgelijke problemen kunnen overkomen, wanneer ze bijvoorbeeld een ongeluk met de brommer zouden maken.

  • J.

    Beetje laat, zou ik zeggen.

    Binnenkort beginnen de so's en daarna het examen nog. Even doorbijten en dan is hij van de hele zeik af (excuseer mijn woordkeus).

  • Persson

    En als het goed is, heeft dat schorem dan ook geen tijd meer om te pesten.

  • roos

    sjonge jonge

    Pesten wie is er niet groot mee geworden.

  • Persson

    Dat kan behoorlijk uit de hand lopen tot huizen in brand steken aan toe, zoals in Japan.

  • ¥ Lotje ­­¥

    De ouders van die kinderen, de pesters ,dus eens aan spreken .

  • H.

    Wat doe je als je de pesters erop aanspreekt en ook de ouders en zij zeggen dat er geen probleem is en dat ouders zich er niet mee moeten bemoeien??

    Zelfs een ingeschakelde wijkagent weet het niet meer??

  • roos

    we waren in nederland toch

  • katrien

    mijn dochter wordt al voor het derde jaar op rij gepest op school. Met tussenposen waarin het weer beter gaat en ze dan komen spelen…

    Een iemand is de stoker maar krijgt altijd wel enkelen met haar mee om te pesten.

    Het meisje is al in behandeling geweest bij een psyholoog voor haar jaloers karakter.

    In het begin kon je met de moeder praten maar sinds kort ziet ze haar dochter als slachtoffer terwijl deze deftig doordoet met pesten op school.

    De school zelf reageert NIET. Je kan het wel eens vertellen maar er gebeurt NIETS. en aan ROOS,sorry maar nooit geen gepest iemand in huis gehad zeker!!!!

    Dat meisje heeft zo'n overredingskracht dat de leraren er in lopen. en mijn dochter kan zich communicatief te weinig verdedigen tegen dit scharminkel.