Uren

  • m

    Sinds december ben ik werkzaam binnen een (soort) onderwijsinstelling welke valt onder de sector kunsteducatie. Aangezien het mij hier niet echt bevalt ben ik gaan solliciteren en per 1 september heb ik een nieuwe baan aanvaardt, wederom in het onderwijs. Volgens mijn huidige werkgever heb ik als ik op 31 augustus uit dienst treedt niet genoeg uren gedraaid omdat in het onderwijs lange vakanties gelden welke ik ook inderdaad vrij ben geweest. Hierdoor moet ik volgens mijn werkgever het tekort aan gewerkte uren, aan de instelling terugbetalen. In mijn contract of in de CAO kunsteducatie wordt niets vermeld over eventueel terugbetalen van te weinig gewerkte uren. Kan iemand mij aangeven of ik verplicht ben om deze uren daadwerkelijk terug te betalen? Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

  • Theo

    Ik neem aan dat je op 1 december 2007 bent begonnen. Tot het begin van deze schoolvakantie betekent dit dat je (ongeveer) 7 maanden hebt gewerkt. Echter, de schoolvakantie duurt voor de meeste docenten in het voortgezet onderwijs 12 weken, maar daarvoor hebben zij wel een heel schooljaar (= 40 weken) gewerkt. Jij hebt 7 maanden gewerkt (= 28 weken). Kortom, je hebt ongeveer 12 weken minder gewerkt, maar wel 12 weken vakantie en (dus) moet je een deel van de ‘'genoten’ vakantie terug betalen.

  • Bert27

    Nou Theo,

    laat mij maar eens zien waar dit in de CAO staat. Gewoon lekker ontslag nemen, houdt wel rekening met je opzegtermijn.

  • michel

    Volledigheidshalve meld ik u hierbij dat ik niet onder het onderwijzend personeel val maar ik ben facilitair coordinator waardoor ik recht heb op 5 weken vakantie.Echter zoals Bert27 en ikzelf al vermelde in het verhaal staat over het terugbetalen niets in mijn CAO of arbeidsovereenomst.