lerares

  • bianca

    hallo, misschien vinden jullie het wel heel stom wat ik nu ga vertellen maar ik zit er wel mee.

    Mij oudste dochter gaat naar groep 7 nu krijgt ze een lerares wat ze in groep 4 ook heeft gehad maar met die juf hebben wij als ouders heel veel problemen mee gehad. Ze was met schriften aan het gooien als een kind haar werk niet goed had gemaakt. De juf heeft in groep 4 heel veel kinderen dwars gezeten en kan niet goed met kinderen om gaan die wat extra hulp nodig hebben want dat vind ze maar rare kinderen.Heb toen in groep 4 heel vaak bij de directie gezeten en toen is de juf uit die klas gehaald en bij een andere groep gezet. Ook van die andere groep hebben ze klachten over die juf gedaan.. maar school heeft er niet echt veel mee gedaan..

    Nu wil dus mijn oudste dochter niet meer bij haar in de klas zitten en ben al langs de directie geweest maar doen er helemaal niks mee.

    Er waren voor mij ook nog ouders geweest met klachten over die juf maar nu word ik dus als zeur moeder gezien en ik heb alle ouders opgestookt die ook kwamen klagen over de juf dat word dus door de directie gezegt.

    Niet alleen mijn dochter is bang voor die juf maar nog meer kinderen zijn er bang voor haar.

    Nu is mijn vraag wat kan ik nog meer doen om te zorgen voor de kinderen dat die juf echt niet voor de klas komt te staan..

    alvast bedankt

  • Persson

    Zo leert je dochter, dat niet alle mensen hetzelfde zijn. Iedereen heeft wel wat rare docenten gehad in zijn schoolleven.

  • Marto

    Je weet niet of de juf er iets bij heeft geleerd.

    Er zijn heel goede methoden om docenten te begeleiden, bijvoorbeeld (professionele) videobegeleiding.

  • bianca

    de juf is niet veranderd want ze heeft nu ook een groep zelfs daarvan zijn de ouders naar de directie geweest om te klagen over haar.

  • bianca

    Tuurlijk leert ze zo dat er rare docenten zijn dat weet ik ook wel.. Maar ze is nu al heel erg bang voor die lerares en nog meer kinderen uit haar klas zijn bang voor haar.. En je wil toch je kind een leuke schooltijd geven en niet jaar met stress vanwege een lerares.

  • Marto

    De schoolleiding is de eerste die iets zou moeten ondernemen.

    Vraag aan de directie waarom deze lerares zo in de steek gelaten wordt en geen goede begeleiding krijgt.

    Als je vervolgens niet tevreden bent over het antwoord kun je naar het bestuur stappen en de zaak aanhangig maken.

  • anja

    hoi bianca.

    ik heb je verhaal gelezen en vind het terecht dat je zorgen maakt.

    het is ook niet nodig in deze tijd ik begrijp het bestuur ook wel omdat het moeilijk is om leerkrachten te krijgen .

    maar het nieuwe schooljaar is nog niet begonnen kijk in de omgeving of er nog een plaats is op een andere school of schakel een instantie in die daar mee te maken heeft. het is niet normaal dat zo iemand nog lees geeft. ga met alle mensen die ook problemen hebben met die juf eens praten hoe en wat te doen. en dan wel op kort termijn.

    kijk als de schoolleiding niet naar jullie wil luisteren en jou ziet als een oproerkraaier dan zegt dat toch lijkt mij genoeg.

    maar daar laten jullie je kinderen toch de dupe van worden?

    SUCCES anja

  • bianca

    ben vandaag weer bij de schoolleiding geweest vanwege de lerares.. Nu zegt de schoolleiding dat er niks meer aan te doen is de klassen zijn al gemaakt en dat kan niet veranderd meer worden. Me dochter kan ook niet naar een andere klas gezet worden dus nu ga ik op zoek naar een andere school..

    Er zijn meer ouders geweest en die hebben het zelfde antwoord gehad als ik dat er niks meer gedaan kon worden..

  • Marto

    Goede beslissing.

    Laat de huidige school niet weten waar je het kind gaat plaatsen. Je voorkomt hiermee flauw geroddel. Vraag de dossiers op van je kind en zeg dat je die zelf aan de toekomstige school zult doorgeven.

  • bianca

    het is goed dat u dat zegt over de dossiers. Morgen ga ik naar een school toe om te kijken of ik ze daar in kan schrijven.. Hoop het wel..