cursus Juridisch Adviseur Bedrijfsrecht A en B

  • Jeroen

    Beste mensen,

    Bij Stichting Nederlandse Associatie voor Praktijkexamens kun je examen doen voor JURIDISCH ADVISEUR BEDRIJFSRECHT A&B.

    Ik ben voornemens deze cursussen te gaan volgen, maar vraag me een aantal dingen af:

    A- waar de eerder afgestudeerde jur. adv. bedrijfsrecht terecht zijn gekomen?

    B- wat het loon ongeveer is van een jur.adv. bedrijfsrecht?

    C- hoe moeilijk is het?

    Ik wil de opleiding via de LOI doen. Mogelijk heeft een van u daar ervaringen mee??

    Met vriendelijke groet,

    Jeroen

  • Theo

    ''A- waar de eerder afgestudeerde jur. adv. bedrijfsrecht terecht zijn gekomen?''

    Volgens de informatie op de website van de LOI zijn de cursussen Juridisch Adviseur Bedrijfsrecht bedoeld voor hen die in hun werk worden geconfronteerd met vragen over ondernemingsrecht en arbeidsrecht. Om als (zelfstandig) juridisch adviseur te werken lijken mij deze cursussen onvoldoende. Het bezit van het A diploma respectievelijk B diploma geven wel recht op vrijstellingen voor vakken van de opleidingen HEAO MER/ HBO Rechten bij de LOI. Daaruit is af te leiden dat het ‘eindniveau’' van de twee opleidingen Juridisch Adviseur niet gelijk is aan het ‘'eindniveau’' HEAO MER/ HBO Rechten.

    Waarom kies je niet voor een opleiding HEAO MER of een opleiding

    HBO Rechten.?

    B- wat het loon ongeveer is van een jur.adv. bedrijfsrecht?

    C- hoe moeilijk is het?