onderwijassistente?

  • @ngel, Valentijn en Olivier

    Ik dacht dat ik het had gevonden,

    ik ben nu circa 2 dgn in de week hulpouder op de school van mijn zoontje,

    dit vind ik erg leuk om te doen.

    Nu wilde ik dus beginnen met de opleiding onderwijsassistente,

    maar van de directrice op de school krijg ik net te horen, dat onderwijsassistentes helemaal geen werk kunnen vinden :(

    Is dat waar?

    Wie weet daar meer van?

    En de opleding via de NTI word die geaccepteerd?

  • Theo

    Het NTI is een officieel erkende instelling voor middelbaar beroepsonderwijs. Dit betekent dat zij moet voldoen aan bepaalde kwaliteitseisen volgens de Wet Educatie en Beroepsonderwijs (WEB). Kortom, het NTI diploma Onderwijsassistent is een erkende beroepsopleiding. Waarom zou een basisschool het NTI diploma Onderwijsassistent NIET erkennen?

    Er zijn inderdaad betrekkelijk weinig banen voor onderwijsassistenten basisonderwijs. Een aantal suggesties:

    1. Kijk op www.onderwijs.startpagina.nl

    (kolom in het midden bevat een aantal koppelingen naar websites voor

    onderwijsvacatures).

    2. Een speciale bemiddelingsorganisatie voor het (basis- en voortgezet)

    onderwijs is

    www.fairflex.nl

    Je kunt je daar (gratis) inschrijven en zij hebben (soms) vacatures voor

    onderwijsassistenten.Hetzelfde geldt voor www.docentenbank.nl

    3. Of schrijf een open sollicitatie naar basisscholen in je omgeving.

    Heel veel succes.

  • juf2

    Ik ben ook afgestudeert als onderwijsassistente (4 jaar geleden) . Het ligt er natuurlijk aan waar je woont. Ik woon bijvoorbeeld in limburg. Daar is geen werk te vinden als onderwijsassistente. Ook is er vaak geen geld voor een onderwijsassistente. Ik ben toen door gaan leren op de Pabo en ben nu bijna klaar.

    Juf2

  • melissa

    Er is best wel behoefte aan onderwijsassistenten, maar helaas geen geld

    genoeg voor.

    Afgestudeerd moet trouwens met een d ;-)

  • Jeroen

    Hi,

    Er zijn opzich regelmatig banen als onderwijsassistent/klassenassistent in primair en voortgezet onderwijs. Je kan kijken bij WWW.ONDERWIJSVACATUREBANK.NL ook gewoon googlen: “vacature onderwijsassistent 2008”. Jaartal erbij omdat je anders alle oude vacatures ook te zien krijgt.

    Groetjes

    Jeroen