kledingvoorschriften

• Beheerder

Rebekka,

Je hoeft niet veel aan te schaffen.

Zijn broeken zullen denk ik geen doodshoofden op hebben zitten. Dus alleen T-shirts is voldoende.

Het probleem is dan opgelost zou ik zeggen.

Heb je de school erop aan gesproken dat je geen kleding voorschriften bij inschrijving gekregen hebt? Misschien staat het wel in het school regelement. dat is zo bij onze dochter daar staat alles in.

• melissa

Waarom moeilijkheden zoeken?

Is vast niet in het belang van je zoon.

Buiten schooltijd om genoeg tijd om te dragen wat hij wil.

• Natasja

Beste Rebekka,

Het is inderdaad een poos geleden dat je je gemeld hebt op dit forum. Hoe gaat het verder trouwens met je zoon op deze school?

Ik zou nog wel de school vragen of er in de reglementen iets over kledingvoorschriften staat. Als dat zo is, dan heb je niet veel keus dan je aan te passen. Mocht dat niet zo zijn, dan zou ik het gesprek aangaan met de school.

Tja, je hebt niet de mogelijkheid om over te stappen naar een andere school, dus ik zou de discussie niet te hoog op laten lopen. Als de school voet bij stuk houdt, dan moet je zoon naar school toch voornamelijk de helft van zijn garderobe zonder doodshoofden aan.

• roos

Goede zaak (kleding)

• roos

Wie?

• coördinator

Het merkwaardige is dat leerlingen (en soms dus ook ouders) commentaar hebben als een school kledingvoorschriften hanteert, terwijl diezelfde leerlingen op het moment dat zij, hetzij via een vakantiebaantje of stage hetzij via een betaalde baan, in een werksituatie belanden waar kledingvoorschriften gelden die in het geheel niet overeenkomen met hun eigen kledinggedrag, plotseling geen probleem hebben en zonder commentaar die voorschriften accepteren.

M.a.w. scholen gedragen zich soms net als bedrijven die je zo in het wild in onze maatschappij tegenkomt.

Coördinator

• verbaasde lezer

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nena_%28zangeres%29