opdrachtgever voor preventieprojekt gezocht!

  • Anouk Jansen

    Hallo!

    Ik, derdejaarsstudente logopedie aan de FPH Eindhoven zoek een interessante opdracht ten behoeve van een preventieprojekt dat ik binnenkort wil gaan starten.

    Wat houdt het in?

    - Het doel van het projekt moet zijn: het voorlichten/ preventie in de logopedie, dit kan bijvoorbeeld binnen het (speciaal) onderwijs zijn. Enige raakvlak met de logopedie is wel belangrijk.

    - Er zijn zo'n 120 uur te besteden

    - Er is begeleiding van een vakdocent vanuit de opleiding

    Ik sta open voor alle ideeen, dus; mail!

    Met vriendelijke groet,

    Anouk Jansen

  • Natasja

    Hoi Anouk,

    Ik heb eigenlijk eerst nog een paar vragen:

    Preventie op welk gebied?

    Voorlichten/preventie, is dit voor leerkrachten of voor ouders?

    120 uur is best veel, werk je dan ook met kinderen?

  • Anouk Jansen

    Beste Natasja,

    Een antwoord op je vragen:

    - Preventie kan op allerlei gebieden zijn, als het maar raakvlak heeft met de logopedie, omdat ik logopedie studeer. Verder kan het primaire preventie zijn; ter voorkoming van een (logopedisch) probleem, maar het kan ook ter voorkoming van het verergeren van bestaande problematiek zijn.

    - Voorlichten/preventie voor leerkrachten of ouders: het ligt er maar net aan wat het doel is van de preventie. Het kan evengoed voor kinderen zijn. (Bijv: voorlichtingsmateriaal en themaavond organiseren voor docenten basisonderwijs op het gebied van signaleren taal- spraakproblemen of afwijkende mondgewoonten, een training ontwikkelen voor verplegend personeel tbv het verbeteren van de omgang en kennis rond eet-/drinkproblematiek bij verstandelijk gehandicapten, maar het kan bv ook zijn het maken van voorlichtingsmateriaal mbt stemgebruik in het kindertheater aan kinderen, ik noem maar een aantal voorbeelden.Het is geheel afhankelijk van de opdracht)

    - De 120 uur is het totale aantal uren dat ik eraan kan besteden (ik volg daarnaast nog andere vakken) en daar zit ook in het schrijven van bijvoorbeeld een plan van aanpak, een productverslag, het doen van literatuuronderzoek, gesprekken met vakdocent etc. Mijn ervaring uit een vorig vergelijkbaar project is dat die uren snel genoeg gevuld zijn.

    Hopelijk voldoende antwoord op je vragen!

    Groetjes Anouk