hallo,
mijn zoon zit in groep 4
de stof beheerst hij goed
zijn tempo is niet zo snel, daar hij snel is afgeleid
concentratie is dus van korte duur
zou ik thuis op een manier iets kunnen doen om zijn concentratie te verhogen?
Op school gaan ze nu de kleurenklok gebruiken.
(Zo lang deze in het rood staat, moet hij dan met bijv. alleen rekenen bezig zijn.)
Als dingen hem echt intresseren, is zijn concentratie best hoog.
Hij neemt ook erg veel op.
Ik denk soms dat het hem te simpel is, hij meer uitdaging nodig heeft.
School heeft juist iets van we willen hem niet meer “belasten” zolang zijn tempo niet wat hoger ligt.
Tja, wat is dan wijsheid he.
af en toe snap je er geen reet van . Ik heb pas een moeder gesproken :: Het kind haalde onvoldoende , bijna voor alles . . Ineens was het omgedraaid zei de moeder .Hele goede punten dus. Ze krijgt van de week ook een gesprek met de schooljuf. Ze snapt het niet . Hij haalt hoge cijfers. . Thuis zei ze tegen haar zoon . Hoe komt dat nu . Je kan het heel goed , De moeder kan dat nu niet begrijpen dat het nu wel gaat. . Het kind zei:: Mama nu word er op school niet gezegd tegen mij . : van vooruit je kan het best. , en dit moet je beter kunnen . Blijkbaar zei de moeder :. Het was de druk op school tegen het kind, waar hij niet tegen kon . Thuis , kneep het kind in zijn vuisten en zei ook als ik het niet goed doet, zeggen ze weer van je kan het. De schooljuf dacht het kind te stimuleren.maar was niet zo.
Dus de druk op het kind kan soms ook averechts werken zie je wel….
Waar jij de cursus interpunctie hebt gevolgd, weet ik niet, maar een dubbele dubbele punt, een punt gevolgd door een komma, komma's met zowel links als rechts een spatie, evenals punten in dezelfde situatie, dubbel opgetekende punten geflankeerd en geïnterrumpeerd door drie spaties behoren toch echt niet tot ons taaleigen.
Beste Janna,
Je geeft aan dat zijn concentratie goed is als dingen hem interesseren. Is dan zijn tempo ook goed?
Want als zijn concentratie en tempo goed zijn bij dingen die hem interesseren, weet je alvast dat daar het probleem niet ligt.
Of dingen te simpel zijn, zou je kunnen laten toetsen. Als dat het geval is, valt ook het een en ander te verklaren.
Succes!
U reageert op een bijdrage van Janna. Daar is niet mijns inziens niet zoveel mis mee. Uw reactie gaat vermoedelijk over de bijdrage van Lotje.
Over het gebruik van de Nederlandse taal gesproken: lees uw bijdrage en probeer nou zelf eens te begrijpen wat er staat. Uw bijdrage bestaat uit 1 zin die circa 50 woorden bevat. Je zou er een punthoofd van krijgen. Ik heb uw zin maar even wat aangepast.
“Waar jij de cursus interpunctie hebt gevolgd, weet ik niet.” (Dat heeft Lotje(!!) ook niet medegedeeld in haar/zijn bijdrage. Een totaal overbodige mededeling uwerzijds dus). “Een dubbele dubbele punt, een punt gevolgd door een komma, punten en komma's met zowel links als rechts een spatie en dubbel opgetekende punten, geflankeerd en geïnterrumpeerd door drie spaties, zijn niet taaleigen.”
Advies: volg een cursus “kort, kernachtig en krachtig formuleren” (puntig dus).
Ik reageer gewoon beneden, nadat ik het bericht, waarop ik wil reageren, geopend heb en ga ervan uit, dat de beheerders der onderwijspagina inzien, dat deze manier van berichten plaatsen niet handig is. Ik heb verder geen zeggenschap, over waar de berichten komen.
“Uw bijdrage bestaat uit 1 zin die circa 50 woorden bevat. Je zou er een punthoofd van krijgen.”
Prima toch; de volzin zou eens wat vaker geoefend moeten worden. Dan heb jij nog nooit een wettekst gelezen.
“Dat heeft Lotje(!!) ook niet medegedeeld in haar/zijn bijdrage. Een totaal overbodige mededeling uwerzijds dus.”
En dan kan er dus geen opmerking op komen. Dus als iemand finaal verkeerd interpungeerd en er staat niet bij: "Dat heb ik geleerd bij het ," dan zou mijn opmerking onterecht zijn, terwijl het alle aandacht afleidt en leidt tot de conclusie mijnerzijds, reeds vaker medegedeeld, dat slordig spellen (en interpungeren en ook alineëren) slordig denken verraadt.
“Advies: volg een cursus ”kort, kernachtig en krachtig formuleren“ (puntig dus).”
Die cursussen ken ik, maar ik ken ook de cursussen, waar precies het tegenovergestelde wordt beweerd. Daar is dus, anders dan in mijn algoritmeverhaal, geen wetenschappelijke onderbouwing voor.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?