time out voorziening binnen de school

  • monique casimiri

    Hallo

    Wij zij een SBO en op zoek naar andere scholen die een interne time-out voorziening hebben voor eigen leerlingen. Wij zijn een time-out voorziening voor leerlingen van buitenaf, maar willen graag voor onze eigen leerlingen een voorziening creeeren. Wellicht zijn er scholen die dit al doen ( met of zonder succes). Wij zouden graag putten uit jullie ideeen hierover.

    Ik heb het dan over leerlingen die qua ( moeilijk) gedrag even de klas uit moeten of over leerlingen die even behoefte hebben aan rust ( vanwege innerlijke onrust of dat de leerlinge last heeft van prikkels van buitenaf), etc.

    Ik zie u reactie graag tegenmoet

    Monique Casimiri

  • Ge

    Misschien kun je ook ideeën opdoen in de psychiatrie, zwakzinnigenzorg en speciaal onderwijs op dit gebied. Hoewel de omstandigheden en problemen daar natuurlijk wezenlijk anders zijn.

  • w.tenner

    Wij zijn op een reguliere basisschool ook aan het denken over een interne time-out voorziening dus ik zou heel graag meer horen over ervaringen elders. Ik zou heel graag met u van gedachte wisselen!

    Wendela Tenner

  • annemarie

    Hallo

    Ik werk op een school met cluster 4 leerlingen.

    En wij hebben een interne time-out ruimte.

    Dus wat wilt u weten?

    Groet, Annemariew.tenner schreef:

  • Marcel robeerst

    Beste mensen,

    Wij werken al 4 jaar met een time-out lokaal en een vaste time-out docent.

    Hierdoor is er binnen school een rustiger pedagogisch klimaat onstaan. Het project is bijzonder succesvol.

    Wij zouden niet meer zonder willen.

    Voor vragen Tarcisiusschool Nijmegen.

    Vriendelijke groet Marcel Robeerst

  • Lonneke Oirbans

    Hoi allemaal,

    Wij werken voor het 3e jaar met een Time-out voorziening op rsg t Rijks in Bergen op Zoom.

    Ik zou inderdaad ook eens contact hebben met iemand die hiermee bekend is.

    groeten Lonneke

  • Ge

    http://www.google.com/search?q=%22time+out+ruimte%22&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a#sclient=psy&hl=en&client=firefox-a&hs=4kD&rls=org.mozilla:nl%3Aofficial&q=%22time+out-ruimte%22&aq=&aqi=&aql=f&oq=&gs_rfai=&pbx=1&fp=83f87efc6f926f13