veel succes Dana, inmiddels heb ik mijn ontslag ingediend en ga ik per 1 april het ict bedrijfsleven onveilig maken!
Beste allemaal!
Bedankt voor de antwoorden!! Ik zit ook in het zelfde schuitje en het is fijn om te weten hoe dit allemaal moet.
Ik ga niet halfverwegen het jaar weg maar toch blijf ik met die opzegtermijn zitten.
Waarschijnlijk ben ik nu net te laat om met opzeggen om aan de opzegtermijn te voldoen.
Ik neem aan dat ik in het nieuwe schooljaar niet nog een aantal weekjes te werken; daar zal niemand blij van worden.
Ik ben benieuwd!
BEDANKT ALLEMAAL! (ook Bas!!!!!!!!)
Na lang zoeken op internet toch mensen met dezelfde vragen gevonden…
Ik voeg er echter nog een andere vraag aan toe:
Vandaag las ik ergens, dat iemand die per 1 sept. a.s zijn huidige baan in het onderwijs wilde opzeggen, in de maand augustus dan niet wordt doorbetaald. Iemand hier toevallig meer ervaring mee? Zelf kan ik nl. per 1 september ook in een nieuwe baan, buiten het onderwijs, starten. Maar om ineens een hele maand voorafgaand dan zonder salaris te zitten, lijkt me niet erg prettig. En ik ben gebonden aan een opzegtermijn van minstens 2 maanden, met opzeggen eerste van de maand…
Dit klopt inderdaad.
In de CAO-PO staat in art. 6.12 lid 5 het volgende; ‘de duur van het dienstverband van de werknemer die in verband met ontslag op opzegging zijn werkzaamheden na de zomervakantie niet voortzet, kan zich uitstrekken uiterlijk tot en met de laatste dag van het schooljaar.’
Dit komt oa door de normjaartaak waarmee wordt gewerkt.
Doordat je werkzaamheden allemaal op jaarbasis zijn is de achterliggende gedachte hierbij dat je gemiddeld per maand 1/12e van je werkzaamheden (op jaarbasis) uitvoert. In de praktijk is dit natuurlijk niet zo, in de maand augustus doe je nooit 1/12e van je normjaartaak.
Wat je zou kunnen doen:
-in overleg met je school gaan en vragen of je tussen nu en het eind van het schooljaar extra taken erbij kan doen en dan wel tot 1 september in dienst kan blijven.
-de situatie aan je nieuwe werk voorleggen en hen vragen of je daar per 1 augustus in dienst kan treden
-per 1 oktober bij school uit dienst treden
-voor de maand augustus een maand sparen of een bijstandsuitkering aanvragen.
hoi
heb een vraagje
ik heb als benoemde kleuterjuf in het gemeenschapsonderwijs geen voldoening meer in men werk,
ik heb me ingeschreven in het stedelijk onderwijs vorige week omdat ik daar meer kans heb om ervaringen op te doen in het ervaringsgericht onderwijs,,,
ik moet dus verlof zonder wedde nemen?
geen dop niks in de vaakantie,,,tot ik weer interims heb,
is er iemand die weet wat de gevolgen zijn als ik aan men directie vraag men ontslag te geven?
ikke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?