ontslag nemen

• juf

Hallo, ik heb een belangrijke vraag:

Ik ben op zoek naar een andere baan, ben al aan het solliciteren en wordt naar alle waarschijnlijkheid wel aangenomen op de andere werkplek.

Nu zit ik in het katholieke basisonderwijs (bijzonder onderwijs dus) Ik werk bij deze school al meer dan 10 jaar, dus volgens mij heb ik een opzegtermijn van 2 maanden.

Nu is mijn vraag, als ik per de 15 de van de maand opzeg, kan ik dan ook per de 15de van de maand ergens anders beginnen, of gaat het per de eerste van de maand.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Dank je!

• ¥ Lotje ­­¥

Dat zou kunnen dat het bij ieder bedrijf anders is ….

• Marto

Volgens mij gaat het gewoon in per datum. (Dit is mijn ervaring) Als jij de dertiende opzegt, ben jij 2 maanden later de dertiende beschikbaar voor een andere baan.

Het zou kunnen dat ze moeilijk doen als het midden in het schooljaar valt.

• Simone

dat staat in je contract, zul je echt moeten nalezen, want eht is bij elk bedrijf anders.

• Bas Bintje

Opzegtermijn

Wanneer de werknemer wil stoppen met zijn/haar werk of wanneer de werkgever zijn/haar werknemer wil ontslaan, hebben zij beide de mogelijkheid om de arbeidsovereenkomst te ontbinden. Zowel de werknemer als de werkgever moeten dan wel rekening houden met de wettelijke opzegtermijn.

Wanneer jij als werknemer de arbeidsovereenkomst wil opzeggen, hoef je alleen een opzegbrief te sturen naar je werkgever. De wettelijke opzegtermijn voor de werknemer bedraagt één volle kalendermaand. De arbeidsovereenkomst wordt altijd aan het einde van de maand of betalingsperiode opgezegd.

Voor de werkgever geldt dat hij slechts de arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd kan opzeggen indien de bijzondere ontslagverboden niet van toepassing zijn (ziekte, zwangerschap/bevalling, huwelijk en militaire dienst) en hij toestemming heeft van het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI). Voor de werkgever is de duur van de opzegtermijn afhankelijk van de duur van het dienstverband.