Verplicht doubleren groep één

  • Lucille

    mijn dochter startte 24 oktober, vorig schooljaar in groep één. Daarna zou zij naar groep één/twee gaan, met als doel een doorstroming naar groep groep drie, uiteindelijk. Dat is teruggedraaid voor de hele groep. Zij zit dus, zonder inlichting en zonder weten van mijn dochter, wederom in groep één. De bedoeling is dat de gehele groep naar groep twee gaat a.h. einde van dit schooljaar.

    Ondertussen krijg ik mijn dochter niet naar school en heb ik de neiging haar thuis te houden, aangezien ze niets anders lijkt te doen dan kleurplaten maken, p.m. zeven per dag.

    Ik ben erg boos en heb een klacht ingediend bij de directie die daar in januari met mij over wil praten. Zij komen met directie, IB er en bouwcoördinator wat mij niet het vertrouwen geeft dat er naar mij geluisterd gaat worden

    Graag advies

    Bedankt, vriendelijke groeten: Lucille

  • Brulboei

    Al contact gehad met het Min. van Onderwijs? Ik denk dat ze erg geinterseerd zijn in deze vreemde manier van lesgeven en omgang met kinderen & ouders.

  • Lucille

    Zij hebben geadviseerd de krachten te bundelen met andere ouders en de medezeggenschapsraad op de hoogte te stellen.

    Bij lokale klachtencommissie kan de klacht ingediend worden, zij moeten binnen 4 weken reageren en ik stuur een kopie naar de onderwijsinspectie.

    Zij geven het telefoonnummer van de 5010 lijn, voor ouders die te maken hebben met onderwijs.

    5010 gebeld:

    Zij adviseren met de partner te komen naar het gesprek d.d. 08-01-2008, met directie, IB en Bouwcoördinator. In het gesprek aangeven dat de ontwikkeling van het kind centraal dient te staan. Dat het vertrouwen beschaamd is. Evt passages uit de schoolgids citeren. Zij adviseren mij om mee te denken voor een oplossing.

    Raadzaam is om aan te dringen op toetsing.

    Stel de medezeggenschapsraad op de hoogte.

    Advies om de IB-er te vragen observaties te starten van het kind. Erbij gezegd dat het zo zou kunnen zijn dat het kind beïnvloedt is door de manier waarop nu onderwijs gegeven wordt en zich dus zou kunnen aanpassen aan een groep één niveau.

    Goeie tips, natuurlijk, waar ik zeker wat aan heb. Echter onvermijdelijk lijkt een conflict met de basisschool te zijn. Dat is echt jammer.

    Groeten Lucille

  • Brulboei

    Zijn er nog andere goede scholen in de buurt?

  • Bas Bintje

    Brulboei vraagt: “Zijn er nog andere goede scholen in de buurt?” Met het woord “goede” in de zin impliceert Brulboei dat de huidige school van het kind van Lucille een goede school is. Wellicht had de zin als volgt dienen te luiden: Zijn er nog andere, WEL goede scholen in de buurt?

  • Lucille

    Nou ik raak steeds meer overtuigd, mede door fora als deze, dat deze school niet de beste keus bleek te zijn. Dat is hetgene wat mij nu weer bezighoudt, want je haalt kinderen toch niet zomaar weg uit een vertrouwde omgeving.

    Maar het antwoord is dus onmiskenbaar: ja. Er is een school in de buurt die het fasenonderwijs hanteert. Het alternatieve van individueel onderwijs, eigen verantwoording, veel zelfstandigdheid. Elk half jaar een evaluatie en evt doorstroming. De school, is licht, ruim maar met weinig leerlingen behept, want net gestart. Dus geen voorbeelden van mensen die naar het voortgezet onderwijs zijn gegaan. Dat zorgt voor twijfels plus het feit dat de kinderen een grote stap moeten zetten.

    Advies is meer dan welkom. Overigens zijn wij niet de enige die er tegen aan lopen dat het individu op deze school ‘even vergeten’ wordt. De school is arrogant en massaal. Natuurlijk zullen wij onze klachten neerleggen bij diverse instanties, ongeacht of wij besluiten ‘door’ te gaan met deze school. Maar echt verfrissend is dit niet, zeg maar.

    Bedankt, Lucille

  • Jet

    Misschien kun je hier even zoeken op de auteursnaam M. Lavell; vlgs mij heeft ze hier meer dan eens iets uit de doeken gedaan over het recht van een kind op een ononderbroken ontwikkeling.

    Via de rechter kolom op deze pagina kun je ook zoeken in het prikarchief.

    Sterkte, Jet