Problemen op school

  • Wegloper

    Als ik hier zo nu en dan eens kom lezen schrik ik toch iedere keer weer. Als ik het zo lees hier is het wel heel erg slecht gesteld met het onderwijs in ons land. Rekenen en schrijven is er blijkbaar niet meer bij . Dat begint dus al op de lagere school en gaat door tot aan het W.O.

    Ze leren in den beginne niets en op het W.O. krijgen ze punten gratis om maar zo snel mogelijk weg te wezen van de opleiding.

    Dat moet dus over een jaar of 10 – 20 de leiding nemen van ons land ???

    Ik ben blij dat ik over 10 jaar dit landje de rug kan toekeren.

  • *** Lotje ***

    Hoi.

    Niet zo negatief zijn. Het les geven gaat wat anders als vroeger. Vroeger werd het er ingestampt . Tegen woordig ga men er vlugger over heen . De tijden zijn anders. Rekenmachientjes mag. Was toen niet. . Tis wel zo . Dat ze daardoor het rekenen minder onder de knie hebben . . Zal een voorbeeld geven:: Bij mij op het werk . komen stagelopers . moeten ook met kassa om gaan etc….Als ze dan geld terug moeten geven , een luttig klein bedragje , staan ze te denken en zeggen dan:: even m,n telmachientje pakken ……..In het begin dacht ik :: ow kan… Zo eentje eens tussen zitten die slecht in rekenen is. Maar wellis waar . verrek zeg… 8 van de 10 kunnen niet uit hun hoofd rekenen . en allemaal met telmachientje . daar stond ik ook van te kijken….Dus waar het aanligt ? Weet ik ook niet.

  • Bas Bintje

    Het land is ook blij dan.

  • *** Lotje ***

    duurt nog 10 jaar!!!! dus kan de school nog een keer intussen herhaald worden :+

  • Bas Bintje

    Dat vind ik nou een schoolvoorbeeld van meedenken en oplossingen aandragen. Hartelijk dank daarvoor en hoop dat de landverlater/wegloper daar zijn voordeel mee doet.

  • Wegloper

    Waarom ?

  • Wegloper

    Waarmee ?

  • Bas Bintje

    We hebben het over je, niet tegen je… Als we het tegen je hebben, praten we namelijk een stuk kinderlijker.

  • Wegloper

    Voorlopig praat je als een zak aardappelen enkel voor jezelf en niet namens “We ”

    , lijkt mij.