op zoek naar een school

  • miranda

    hallo ,mijn zoon is 2x in de tweede klas voortgezet onderwijs blijven zitten,nu is t probleem,dat zijn school t corbulocollege in voorburg,nu pas stappen onderneemt om een andere school voor hem te zoeken\lekker laat]alle scholen zitten vol,en t zit erin dat hij naar t roc in leiden moet,lekker voor een jongen die net zijn straatvrees heeft overwonnen,heeft iemand hier misschien een tip wat ik kan doen, hij is 15 en wordt in januari 16

  • coördinator

    De informatie is nog wat onvolledig: Is hij afgelopen schooljaar in klas 2 opnieuw blijven zitten? Zo ja, wat is er na dat bericht gebeurd?

    Twee keer blijven zitten in hetzelfde leerjaar betekent doorgaans dat je op die school niet verder kunt in dezelfde route.

    Welke route was dat overigens?

    Is er overstap naar een andere route binnen de school mogelijk?

    Wat voor adviezen heeft de school aan het eind van het schooljaar gegeven?? Welke stappen hebt uzelf ondernomen op dat moment?

    Het zoeken van een andere school is niet per definitie de plicht van de huidige school (dat geldt alleen in gevallen van verwijdering na incidenten). Bij zittenblijven - iets dat doorgaans in de loop van een schooljaar wel duidelijk begint te worden - is er ook sprake van verantwoordelijkheid van ouders, daarin uiteraard geadviseerd door de school.

  • miranda

    hij is 2 keer in de tweede blijven zitten en hij wilde de bouw in of automonteurkant,toen er bij de rapportavondwerd gezegd,dat hij t misschien nog kon inhalen ,heeft hij zijn best gedaan alleen de 3 vakken die hij van 1 leerkracht kreeg die waren onvoldoendeook vroeg ik of de school mij hielp met een andere school als t zover was en zij zeiden ,ja natuurlijk ,t is dat ik zelf aan de bel trok,want anders had ik geloof ik nog niets gehoord,ik heb een gesprek gehad op de school verleden week,en toen zeiden ze tegen mij dat ze weer op zoek zouden gaan,en dat t waarschijnlijk leiden wordt.vandaag werdt ik gebeltdat de leerplicht pas volgende week gaat vergaderen en dat mijn zoon maar even langs moet komen zodat hij wat werk meekrijgtzou er nu helemaal geen plek op een school of leerplaats zijn die hem kan helpen

  • coördinator

    Probeer het eens bij de afdeling leerplichtzaken van de gemeente; misschien dat men daar een betere oplossing vindt.