Het wordt steeds gekker voor de klas

  • Peerke

    Het probleem van echte agressievelingen is klein qua aantal. Groter is het probleem van de groep daaronder: figuren, die niet hard over de schreef gaan, maar wat betreft fatsoensnormen nog niet aan de lichtste jarenvijftigeisen kunnen voldoen.

  • Peerke

    Ouders denken: “Laat de kinderen kind zijn, dat komt wel als ze volwassen zijn.” Hun taak is echter om van kinderen volwassenen te maken en daar onmiddellijk mee te beginnen. Jong geleerd is immers oud gedaan.

  • Brulboei

    De vraag is alleen, wanneer begin je daar mee? Kinderen mogen kind zijn, sterker nog ze moeten kind kunnen zijn, in het bij zijn van beide ouders graag, NIET alleen in het weekend.

    Voorschoolse opvang, naschoolse opvang, vrijdagavond oppas, zaterdagavond oppas, En dat jaar in, jaar uit.

    En van dat “Jong geleerd is immers oud gedaan” staan de kranten nu van vol.

  • Peerke

    Onmiddellijk, als baby al. Niet iedere keer gaan kijken, als er gehuild of geschreeuwd wordt; als peuter niet tolereren, dat er geschreeuwd wordt in de winkel; als puber niet denken: laat hem de school maar verslonzen, dat doet hij of zij later wel in avondstudie. Kinderen zijn vanzelf kind, maar ouders en opvoeders moeten altijd bezig zijn er volwassenen van te maken. Een jaar niks doen kan funest zijn.

  • Peerke

    Dit is het voorlopige culminatiepunt van het verheerlijken van kinderen:

    http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2963&a=2&t=14

  • Bas Bintje

    ik doe al meer dan 2 jaar niks… en dat bevalt me prima. jong geleerd is ….

  • Peerke

    “Dood gewicht” noemen ze zoeits.

  • Bas Bintje

    hm, ervaringsdeskundige?

  • Peerke

    Ik geloof alleen in echte deskundigheid.

  • Bas Bintje

    ten gevolge van ‘'ergens in geloven’' zijn hele volksstammen ten onder gegaan…