groep 3

  • bianca

    mijn dochter van 5 gaat het volgend school jaar naar groep 3. Nu heb ik te horen gekregen dat ze een juf krijg die ik liever niet wil hebben vanwege dat ze mijn oudste dochter helemaal haar zelfvertrouwen heeft afpakt.Dus er is toen hele erge grote ruzie geweest met de juf daarom. Zou je eigenlijk naar de directie kunnen lopen om te zeggen dat je die juf dus echt niet wil. Ik moet ook er bij zeggen dat we het ook nog niet mogen weten wie de kinderen krijgen het volgend schooljaar we zouden het pas de laatste week voor de vakantie krijgen te horen. Maar de juf heeft het mij in vertrouwen verteld dus nu weet ik even niet wat ik moet doen. mvg bianca en alvast bedankt voor jullie reactie

  • Cindy

    Hoi,

    Afgezien van het feit dat ik vind dat jullie dan officieel heel laat te horen krijgen bij wie je kind komt (bij ons is het drie weken voor de laatste schooldag), denk ik dat je weinig kunt doen.

    Een klassenverdeling is een kwestie van overleg tussen directie en team. Klassen worden verdeeld en ik denk niet dat ze zullen wijken als jij met je probleem aan komt zetten. Ik vind overigens wel, dat je dit probleem wel bij de directie kunt aankaarten, maar verwacht dus niet dat de school heel de verdeling hiervoor zal omgooien.

    Is er maar een groep 3, of zijn er parallelgroepen? Dan zou je bijvoorbeeld nog voor kunnen stellen om je dochter in de andere groep 3 plaats te laten nemen…

    Aan de andere kant, je jongste dochter is niet je oudste dochter… Misschien klikt het tussen deze dochter en de juf wel.

    Succes!

  • Bas Bintje

    kijk, dat vind ik nou verstandige taal…

  • Rein

    Nee, De relatie is verstoord en zal waarschijnlijk nooit meer 100% worden

    Als je het voor elkaar kunt krijgen dan toch liever een andere klas (juf)Bas Bintje schreef:

    >

    > kijk, dat vind ik nou verstandige taal…

  • Bas Bintje

    u vindt het geen verstandige taal van Cindy? uw oplossing voor het probleem dan graag.

  • bianca

    ik heb afgelopen vrijdag een gesprek gehad met de directeur. En die vond zelf ook wel dat we mijn jongste dochter in een andere groep 3 moesten zetten. Nu komt ze dus niet bij de juf (waar ik problemen mee heb gehad met mijn oudste dochter) en daar ben ik al heel blij mee. Het vriendinnetje van mijn jongste dochter gaat met haar mee (eerst gesproken met haar ouders natuurlijk of die het goed vonden) en die vonden het niet erg. Dus we gaan met een frisse en goeie moed het nieuwe school jaar tegemoet..

  • Cindy

    Fijn dat het probleem nu uit de wereld is dan!

    Verstandig dat je het hebt aangekaart.