Waarom geen l.g.f. (rugzakje) Mijn dochter was van de bassischool verwijderd wegens gedr.stoornissen, nu na 7 mnd conclusie van speciaal onderwijs : geen enkele gedr.stoornis psygologische test goed IQ 95-110 Zij zit sinds kort weer op gewoon basisonderwijs en tot nu toe gaat het goed.
Als de school niets meer ziet in jullie zoontje dan kan je voor een ander basisschool kiezen ( zover die er zijn in de buurt)
Of laat hem de groep waar hij nu in zit nog een jaartje overdoen
Ik neem aan dat het bij jullie zoon niet om het gedrag gaat, dus dan zou hij bij onvoldoende leerprestaties naar speciaal basisonderwijs gaan en niet naar speciaal onderwijs
Als jullie zoon geen gedragsstoornis heeft dan moet hij zeker niet naar speciaal onderwijs want dan kan hij juist een gedragstoornis krijgen
Hou er rekening mee dat testen bij jonge kinderen vaak niet kloppen, zoals bij mijn dochter die door 2 verschillende instanties is getest en een iq verschil van meer dan 20 en andere tegenstrijdigheden
Probeer hem vooral omdat hij nog zo jong is op de gewone basisschool te houden, eventueel op een andere basisschool. De school heeft niet altijd gelijk (maar krijgt meestal wel gelijk) Geert schreef:
>
> Wij ouders van een 6 jarig jongetje hebben het advies
> gekregen om onze zoon op een school te doen voor speciaal
> onderwijs,terwijl een half jaar geleden tegen ons is gezegd
> dat hij een stijgende lijn heeft in alles,verder is hij kern
> gezond en gaat met plezier naar school de laatste test heeft
> deze cijfers verbale taken Informatie 6:begrijpen een 7:
> rekenen4:woordenschat9:overeenkomsten3:zinnen nazeggen3:
> Performale taken: fifuur leggen 13:Geometrische
> figuren5:blokpatronen5:doolhoven11/
> onvolledigetekeningen8:dierenhuis11 wij willen er alles aan
> doen om hem op de gewone basis school te houden wie kan en