Kan iemand mij vertellen hoeveel uur je per week werk als je een dienst verband heb met een werkfactor van 0.6085?
Ik neem aan dat je in het voortgezet onderwijs werkt. Werk je in het basisonderwijs of in het speciaal onderwijs dan is er een andere CAO.
Behoor je tot het onderwijs ondersteunend personeel (OOP)? Dan geldt wel de CAO voor het voortgezet onderwijs dan zijn er andere bepalingen. Zo werkt personeel op een schooladministratie en concierges soms langer door en begint eerder dan de docenten. Ik ken scholen waar concierges in de vakanties door werken!
Raadpleeg
http://www.vo-raad.nl/Publicaties/Brochures/cao-vo
Je kunt ook met Google zoeken op:
'CAO onderwijs, arbeidsduur'
Belangrijk is het begrip normbetrekking: een algemene arbeidsduur van 1659 klokuren op jaarbasis. In de praktijk geldt het aantal van 36,86 klokuren per week.
fte is een zogeheten werkfactor. Tot en met 0,7000 mag je op MAXIMAAL 7 dagDELEN worden ‘ingezet’ verdeeld over MAXIMAAL 4 dagen.
Ik zou mij kunnen voorstellen dat geldt:
aantal fte's x 1659 (voor docenten.)
Uitgaande van een fulltime werkweek van 36,86 uur, betekent het dat je bij een werktijdfactor van 0,6085 een werkweek hebt van 22,42 uur.
Het zou kunnen dat een fulltime werkweek voor administratief personeel op een basisschool niet 36,86 uur is, maar iets ervan afwijkt. Dat zal echter niet veel zijn. Ik weet dat de concierges die op mijn school een fulltime baan hebben, een 36-urige werkweek hebben. Zij werken ook alleen gedurende de schoolweken, maar moeten wel komen als er alarm is of iets dergelijks.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?