Lerares Nederlands tanden uit mond geslagen Het wordt steeds gekker?

  • Dhr Mensen

    Lerares Nederlands tanden uit mond geslagen

    AMSTERDAM - Een lerares Nederlands in Lokeren die reageerde toen ze voor ‘@!#$’ werd uitgescholden, is in elkaar getrapt door een allochtone tiener.

    De 52-jarige Christine de Brauwer vertelt in Het Laatste Nieuws dat ze zonder aanleiding in elkaar getrapt is. De lerares Nederlands-Engels liep van school de gemeente in om documenten te halen toen haar plots de weg werd versperd. ‘Omdat ik ze aanmaande me door te laten, schold er één me uit voor @!#$’.

    Even later gebeurde hetzelfde. Toen De Brauwer zei: ‘Dat zegt veel over je opvoeding’, werd ze aangevlogen. ‘Hij gaf me zonder meer een vuistslag in het gezicht. Ik hoorde mijn tanden breken. Het werd me helemaal zwart voor de ogen.’ Na de tweede klap ging ze onderuit en begon de tiener minutenlang op haar in te schoppen. Zonder iets te zeggen. Drie gebroken tanden en een hersenschudding zijn het resultaat. Over de aanleiding kan ze alleen maar gissen. ‘Ik droeg een topje zonder mouwen. Misschien vond hij dat te bloot?’. De burgemeester erkent dat een groep van 20 allochtonen Lokeren terroriseert.

    De Brauwer is bang om terug te gaan naar de klas waar ze al tientallen jaren lesgeeft. ‘De sfeer in de gangen van de school kan je nu nog het best vergelijken met die in en voetbalstadion bij een risicomatch’, zegt ze in Het Laatste Nieuws.

    De krant meldt verder dat de lerares is getrouwd met de hoofdcommissaris van Lokeren. Na een eerder incident, waarbij een verpleger schoot op een allochtoon, is de sfeer tusen autochtoon en allochtoon gespannen in Lokeren.

  • Marto

    Zeer triest.

    Maar waarom spreekt men over de allochtoon en de autochtoon. Ik ken genoeg autochtonen die (bijna) hetzelfde zouden reageren. Ik ken ook genoeg allochtonen die dit niet in hun hoofd zouden halen.

    Gaat het er niet gewoon om of je je kinderen wel of niet sociale manieren aanleert?

  • Peerke

    De journalist geeft gewoon de feiten weer. Ik heb het vroeger, toen de autochtonie nog niet zo voortgewoekerd was, in ieder geval nooit gehoord.

  • Martijn

    Precies Peerke,maar dat mag niet hardop gezegd worden.

    Ik zwijg

    :-)

  • Caro

    Ik ook:D Maar ben ‘t er wel mee eens’.

  • Peerke

    Het percentage onder de allochtonen is vele malen hoger.

  • sandra

    waar heb je dat gelezen?

  • Peerke

    Google maar eens, dan kun je het zelf ook lezen.

  • sandra

    ik was er ook benieuwd naar , maar heb juist heel iets anders gevonden.

    Voor een wijs beleid moeten we een paar dingen in acht nemen. Ten eerste is het aantal allochtonen dat misdrijven pleegt beperkt. In een recent criminaliteitsonderzoek bleek dat 1,4 procent van de jongeren tussen veertien en vierentwintig jaar het afgelopen jaar van een misdrijf werd verdacht. Bij Turken was dit 2,1 procent en bij Marokkanen 4,7 procent. Neem nu eens die Marokkanen waarover zoveel te doen is. In een grote stad met pakweg 10.000 Marokkaanse jongeren betekent 4,7 procent dat er 470 van een misdrijf verdacht worden. In de kranten kunnen elke dag een of twee artikels worden geschreven over misdrijven gepleegd door Marokkanen. Op die manier ontstaat een beeld dat alle Marokkanen criminelen zijn, terwijl in werkelijkheid 95 procent zich niet schuldig maakt aan een misdrijf.

    daar ben ik het ook mee eens! Het wordt allemaal zo opgeblazen.

    Niettemin valt niet te ontkennen dat grote groepen allochtone jongeren buurten onveilig maken, het schoolklimaat verpesten en de politie tijdens haar werk belagen. Vooral in achterstandswijken is er vaak heel veel overlast door groepen allochtonen. Van deze jongeren is echter bekend dat na een tijd hun baldadig gedrag stopt. Zodra een huwelijksdatum in zicht komt houden ze zich aan de regels.

  • roos

    Op welke krant versie worden we geacht te reageren?

    Is dit een telegraaf weergave?

    of is dit de trouw weergave?

    ook daar zijn gradaties in net als in de allochtoon en autochtoon en welke toon dan ook maar