wat er nu weer gebeurd is op school….
Korte omschrijving van de situatie: zoon, ernstig autist heeft een paniek aanval gehad. (de reden heb ik al eerder benoemd in een topic hioeronder)
Het gaat erom dat hij dus in zijn paniek, omdat voor hem de situatie niet duidelijk was, om zich heen heeft geslagen en daarbij o.a. ook de juf gebeten.
hij is hiervoor geschorst geweest, wat ook al discutabel is….
Vorige week kwam hij helemaal in paniek thuis. “ze gaan de politie bellen, ik moet de gevangenis in..”
Ik was hier erg boos om, want ik heb al eens verteld dat onze zoon ernstige traumatische ervaringen heeft met de politie. (is door de politie bij zijn biologische ouders weg gehaald, sindsdien woont hij daar niet meer.)
Ik had toen nog bedacht dat onze zoon het woord politie hadden laten vallen, daar misschien een bevestigiing op is gekomen en dat onze zoon er zelf een heel verhaal bij had verzonnen…(door zijn trauma)
Wat blijkt: school gebruikt dit als methode.. kinderen die iets hebben gedaan (waar ze feitelijk niets aan kunnen doen, omdat dit echt te achterhalen is op zijn handcap) worden eerst geschorst… daarna moeten ze bij de ajunct komen en wordt er gedreigd met de kinderpolitie.
Ik vind dit echt bizar…