politie bellen

  • rebekka

    wat er nu weer gebeurd is op school….

    Korte omschrijving van de situatie: zoon, ernstig autist heeft een paniek aanval gehad. (de reden heb ik al eerder benoemd in een topic hioeronder)

    Het gaat erom dat hij dus in zijn paniek, omdat voor hem de situatie niet duidelijk was, om zich heen heeft geslagen en daarbij o.a. ook de juf gebeten.

    hij is hiervoor geschorst geweest, wat ook al discutabel is….

    Vorige week kwam hij helemaal in paniek thuis. “ze gaan de politie bellen, ik moet de gevangenis in..”

    Ik was hier erg boos om, want ik heb al eens verteld dat onze zoon ernstige traumatische ervaringen heeft met de politie. (is door de politie bij zijn biologische ouders weg gehaald, sindsdien woont hij daar niet meer.)

    Ik had toen nog bedacht dat onze zoon het woord politie hadden laten vallen, daar misschien een bevestigiing op is gekomen en dat onze zoon er zelf een heel verhaal bij had verzonnen…(door zijn trauma)

    Wat blijkt: school gebruikt dit als methode.. kinderen die iets hebben gedaan (waar ze feitelijk niets aan kunnen doen, omdat dit echt te achterhalen is op zijn handcap) worden eerst geschorst… daarna moeten ze bij de ajunct komen en wordt er gedreigd met de kinderpolitie.

    Ik vind dit echt bizar…

  • suus

    jee rebekka

    ik vind het ook bizar,heel erg zelfs,

    ik zou stappen gaan ondernemen tegen die school,ik weet dat je zoon dan komt thuis te zitten,maar liever dat dan hem naar een plek brengen die zeer ongeschikt voor hem is,en waar hij zo overprikkeld wordt dat hij ervan in paniek gaat.

    bel de leerplichtambtenaar,onderwijsinspectie,weet ik veel wat nog meer,want wat ze daar doen is geestelijke mishandeling van je zoon!!! en dat is net zo erg als lichamelijke mishandeling,wat ook al is voorgevallen.

    ik denk ook maar met je mee hoor,maar onderneem iets,en houd je zoon daar weg,want dit gaat van kwaad tot erger en je zoon wordt/is doodongelukkig daar.

    heel veel succes

    gr suus

  • rebekka

    Als hij thuis komt te zitten zijn wij genoodzaakt hem tijdelijk uit huis teb plaatsen. Dit omdat dat überhaubt heel heftig is voor ons gezin, maar ook omdat we momenteel midden in een verbouwing zitten. Dit is voor hem nog ernstiger dan deze school…

  • suus

    hoi rebekka

    is er dan geen enkele andere mogelijkheid,bv dat hij een paar uur per dag bij familie/vrienden kan zijn?

    of probeer een zorgboerderij,mss als je de situatie uitlegt dat hij een paar uur per dag daar naar toe kan,

    ik denk gewoon hardop met je mee,

    gr suus

  • roos

    Kinderpolitie…?

    je kan heel veel uithalen mocht er uberhaupt politie komen…

  • rebekka

    tis ook een kwestie van onze zoon onnodig bang maken.. eigenlijk ben ik hier heel boos over…. Volgens het AMK is het een vorm van kindermishandeling.

    Ik zit ook serieus te denken wat ik ermee moet. Het is niet het eerste incident.

    Onze zoon kwam een keer thuis met het verhaal dat een klasgenoot aan zijn piemel had gezeten. Ik heb dit (helemaal niet boos of wat dan ook) gemeld. De ajunct reageerde: Uw zoon verzint dat, zulke dingen gebeuren niet op onze school.

    Er is nooit een onderzoek of navraag verder gedaan.

    Tweede incident is dat onze zoon vertelde dat de juf in zijn gezicht had gekrabbeld. (eerder een topic over geweest) Er waren ook daadwerkelijke sporen te zien. Onze zoon geschorst en de ajunct had het nagevraagd bij de juf en ze zegt niet gekrabbeld te hebben. Daar mee was de kous af: uw zoon liegt.

    En dat terwijl onze zoon door zijn handicap niet kan liegen.

    Nu dit…

    Wat denken jullie zal ik een (erg veel energie kostende) klachtenprocedure starten, melding maken bij amk en leerplicht ambtenaar of het gewoon maar laten…

  • suus

    Hoi Rebekka

    Nee ,niet erbij laten,ik snap dat het ongelooflijk veel energie kost,maar jij bent degene die het voor je zoon op kan nemen,en niemand anders!!!!!

    Dus vecht ervoor,en neem die stappen.

    Onwijs veel succes,

    Gr Suus

  • vechter

    Mijn mening is, dat je er beter aan doet om jouw problemen met de school niet meer op een openbaar forum te bespreken.

    Beter is het om even op de site www.onderwijsklachten.nl te kijken en eventueel daar je problemen neer te leggen.

  • Peerke

    Het blijft het woord van je zoon tegen dat van een ander; een rechter kan er niks mee.

  • roos

    Ja dat noemen we geestelijke mishandeling/tereur

    maar daar moet je je kind weerbaar voor maken

    dat is wel jou/jullie taak als ouder verzorger ongeacht welke geestelijke handicap dan ook maar