nieuw project koe en tulpie

  • diana glas

    Beste Collega's

    Ik heb vorige week een presentatie van een nieuw project bijgewoond en ben zeer enthousiast geworden.

    Het gaat om een lespakket wat onze school heeft aangeschaft. Het heet Koe en Tulpie. het is bedoeld voor groep 1 en 2 en omvat een boekje, cd rom met liedjes en spelletjes, materiaal voor de verteltafel en tulpen om zelf met de klas te planten.

    We gaan in het najaar beginnen met het planten van de tulpen en pakken de draad van het project in de lente weer op als de tulpen boven de grond komen.

    Kijk zelf ook eens op

    www.koeentulpie.nl

    Het is echt heel leuk. Ik kan niet wachten tot het najaar.

    groetjes Diana

  • Antaraxus

    Plaats je verhaal ook op:

    www.pabo.startpagina.nl

  • Bas Bintje

    Uw enthousiasme werkt aanstekelijk. Er zijn echter nogal wat onduidelijkheden in uw verhaal. Zo zegt u dat u in het najaar begint met het planten van de tulpen. Dit betekent mijns inziens dat u niet hoeft te wachten tot de lente. Als u tulpen plant, staan deze te allen tijde boven de grond. Het lijkt mij zinvoller om met de klas tulpenbollen te planten. Als u die insteek kiest, kan het inderdaad zo zijn dat ze zich in de lente bovengronds als tulp manifesteren. In uw afsluiting stelt u dat u niet kunt wachten tot het najaar. Dat roept de volgende vragen op: 1) waarom kunt u niet wachten tot het najaar? Gaat u wellicht emigreren? 2) U zegt eerder in uw bijdrage : ''we gaan in het najaar beginnen….“. Met ”we" bedoelt u ook uzelf neem ik aan? En dat terwijl u niet tot het najaar kunt wachten. Kortom, verwarring alom. Ik nodig u van harte uit om e.e.a. te verduidelijken.

    met vriendelijke groet,

    Bas Bintje (ooit gepoot)

  • frank

    Ik vind de website zeer weinig informatie bieden.

    Een beetje een pretpakketje.