beginnend docent

  • Nookie

    Hallo allemaal,

    Ik weet niet of ik hier helemaal aan het goede adres ben, maar misschien kunnen jullie mij helpen.

    Ik wil graag het onderwijs in als lerares engels. Ik heb twee jaar een lerarenopleiding engels gedaan. Ik ben daar mee gestopt en ben toen naar Engeland verhuist. Ik heb hier een Trinity Tesol (Teaching English as a Second Language) course gedaan en ben nu bevoegd om Engels te geven. Dit is voor zover ik weet niet toereikend om in NL in het VO les te geven. Ik hoop daarom ook een school te vinden die mij wil aannemen en dan kan ik een opleiding pedagogiek doen en dan zo een bevoegdheid krijgen.

    Zijn er mensen met tips en suggesties???

    Met vriendelijke groet,

    Nookie

  • Theo

    Informeer bij een (leraren)opleiding Engels van een hogeschool. Even ‘'googelen’' op ‘'lerarenopleiding Engels’' en je vindt voldoende informarie. Een interessante hogeschool is de Hogeschool van Amsterdam. Zij biedt een opleiding International Degree in English and Education. Met je vooropleiding kun je wellicht de lerarenopleiding ‘'versneld’' afronden. Informeer bij de hogeschool naar de mogelijkheden. Als je een lerarenopleiding volgt, moet je een aantal verplichte stages doen. De meeste beginnende docenten vinden langs deze weg een baan in het (voortgezet) onderwijs. Succes

  • Theo

    Een interessante website:

    www.straksvoordeklas.nl