juf krabbelt kind, kind geschorst

  • rebekka

    Jajaja het is weer zover…..

    Onze zoon is weer geschorst.

    Hij zit op het speciaal onderwijs, in een speciale autiklas. Ze weten daar niet zo goed hoe je kinderen met autisme moet begeleiden. Ik heb tbv mijn kind een onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren. Dit in samenspraak met de school. Ik kreeg in alle punten gelijk.

    Nu zijn ze vandaag een dagje weg geweest. De structuur, die je zou moeten verwachten in een autigroep, is er niet. Onze zoon raakt van slag en krabbelt de juf. Hoewel het allemaal erg verklaarbaar is, is dit natuurlijk erg fout. Binnen deze vorm van onderwijs is dit niet uitzonderlijk. De juf, die kennelijk niet lekker in haar vel zat, krabbelt onze zoon midden in zijn gezicht terug. (nog zichtbaar) Onze zoon wordt daar zo boos van, en gaat helemaal door het lint. Hij is zichzelf kwijt en hij bijt de juf o.a.

    Omdat hij heeft gebeten is hij nu geschorst.

    Ik vind dat school met twee maten meet. en vind dat Of onze zoon niet geschorst had mogen worden, of de juf ook geschorst moet worden. Zij werkt er tenslotte professioneel, onze zoon zit er voor zijn handicap.

    IK BEN WOEST!!!!

  • M Lavell

    Wat een apengedrag. Je kunt natuurlijk aangifte van mishandeling doen. Sec gesproken is de school wel bevoegd zoon te straffen, maar niet om de juf te straffen. Daarvoor moet je bij justitie zijn.

  • Peerke

    “Krabbelt” of “krabt”?

  • Rein

    Je zoon zit niet voor niets op een speciale school, en ik vind dat zij ook met dit soort kinderen om hoort te gaan. En als de juf ook krabt vind ik dit heel fout. dit stimuleert alleen maar herhaling Is het Bascule niets voor hem ? daar zitten echt deskundig personeel , en er is ook een s.o school bij die nauw met hun samenwerkt. Ik hoor alleen maar positieve berichten van oudersrebekka schreef:

    >

    > Jajaja het is weer zover…..

    >

    > Onze zoon is weer geschorst.

    > Hij zit op het speciaal onderwijs, in een speciale autiklas.

    > Ze weten daar niet zo goed hoe je kinderen met autisme moet

    > begeleiden. Ik heb tbv mijn kind een onafhankelijk onderzoek

    > laten uitvoeren. Dit in samenspraak met de school. Ik kreeg

    > in alle punten gelijk.

    >

    > Nu zijn ze vandaag een dagje weg geweest. De structuur, die

    > je zou moeten verwachten in een autigroep, is er niet. Onze

    > zoon raakt van slag en krabbelt de juf. Hoewel het allemaal

    > erg verklaarbaar is, is dit natuurlijk erg fout. Binnen deze

    > vorm van onderwijs is dit niet uitzonderlijk. De juf, die

    > kennelijk niet lekker in haar vel zat, krabbelt onze zoon

    > midden in zijn gezicht terug. (nog zichtbaar) Onze zoon wordt

    > daar zo boos van, en gaat helemaal door het lint. Hij is

    > zichzelf kwijt en hij bijt de juf o.a.

    >

    > Omdat hij heeft gebeten is hij nu geschorst.

    >

    > Ik vind dat school met twee maten meet. en vind dat Of onze

    > zoon niet geschorst had mogen worden, of de juf ook geschorst

    > moet worden. Zij werkt er tenslotte professioneel, onze zoon

    > zit er voor zijn handicap.

    >

    > IK BEN WOEST!!!!

  • Peerke

    Triest, inderdaad. Onprofessioneel. Ook de juf kan een disciplinaire maatregel opgelegd krijgen; het is nit zo, dat alleen de leerlingen gestraft kunnen worden. De directeur kan besluiten tot bijvoorbeeld een inhouding van 10% op het salaris.

  • Rein

    Oke, maar je lost er niets mee opPeerke schreef:

    >

    > Triest, inderdaad. Onprofessioneel. Ook de juf kan een

    > disciplinaire maatregel opgelegd krijgen; het is nit zo, dat

    > alleen de leerlingen gestraft kunnen worden. De directeur kan

    > besluiten tot bijvoorbeeld een inhouding van 10% op het

    > salaris.

  • Peerke

    Hoezo? Dan kijkt ze de tweede keer wel uit.

  • rebekka

    ik heb ernstig last van een gevoel van onrechtvaardigheid ( werderom binnen dit “fantastische” onderwijssysteem)

    Voor dat gevoel zou het enorm helpen, om aangifte te doen. Om voor mij te accepteren dat dingen zijn zoals ze zijn.

    School claimt nu dat de juf dat niet heeft gedaan, en dat de verwondingen in zijn gezicht zijn ontstaan door de worsteling die ontstond tijdens de woedeaanval van onze zoon.

    Onze zoon is echter door zijn handicap niet in staat om niet-waarheden te vertellen. Hij heeft zijn verhaal meerdere malen heel concreet verteld.

    Stel ik zou aangifte gaan doen… Er bestaat dan een kans dat ze onze zoon naar huis sturen en dat hij dan thuis zou komen te zitten tot de zomervakantie. Dit wordt dan thuis onhaalbaar en hij zal dan uit huis geplaatst moeten worden, tot de zomervakantie begint. Je begrijpt, het risico is zeer aanwezig en de gevolgen zijn erg groot. Ik cijfer mezelf dan maar liever weg. dit is wel heel zwaar!

  • roos

    ach peerke..

    dat is toch niet aan de orde …kom op zeg

    geef een echt zinvol advies in deze setting

  • roos

    Aangifte doen

    Kind meenemen(bewijsmateriaal)