hoogbegaafd

  • rebekka

    Hoi allemaal..

    Ik heb een vraagje,wat zijn signalen dat een kind hoogbegaafd is? Of in iedergeval in die buurt zit.

    Het gaat om een kind die “vlot”is op cognitief gebied. niet extreem in mijn beleving, maar wel vlot. Met 3 1/2 kon ze haar naam schrijven, met 2 jaar kon ze met gemak tot 10 tellen, en met 3 al makkelijk tot 20. Nu is ze 4 en een half en heeft ze al een “boek”geschreven.. heel simpel, maar toch…

    Ze zit in een kleuterklas groep 1 en 2, waar ze eigenlijk mee goed mee komt met de oudere kleuters. (cognitief)

    Kwa motoriek scoort ze laag en ze is ontzettend perfectionistisch. Ze kan opvallend in een dal zitten als ze iets nog niet kan. soc. emotioneel is ze ook niet zo sterk, als haar leeftijdsgenoten.

    de juf had het er al over dat ze waarschijnlijk kort zal kleuteren… ( ik ben hier niet mee eens, omdat ze in september jarig is en dan dus naar groep 3 gaat als ze nog 4 is… Hier was de juf het wel mee eens, zeker door haar sociale functioneren. Ze had er denk ik niet over nagedacht dat ze een vroege leerling is.

    Maar goed… ik begin twijfels te hebben, wat denken jullie? Wat zijn symptomen?

    en wat daarna?

  • Brulboei

    Hier al gekeken?

    http://hoogbegaafd.startpagina.nl/

  • Rein

    Een psygologische test laten doen, dan weet je wat voor IQ zij heeft

    hoogbegaafdheid kan er zelfs toe leiden dat je kind naar so onderwijs word verwezen

    Maar dan moet het wel heel erg zijn zoals het langdurig de klas verstoren of agressierebekka schreef:

    >

    > Hoi allemaal..

    >

    > Ik heb een vraagje,wat zijn signalen dat een kind hoogbegaafd

    > is? Of in iedergeval in die buurt zit.

    >

    > Het gaat om een kind die “vlot”is op cognitief gebied. niet

    > extreem in mijn beleving, maar wel vlot. Met 3 1/2 kon ze

    > haar naam schrijven, met 2 jaar kon ze met gemak tot 10

    > tellen, en met 3 al makkelijk tot 20. Nu is ze 4 en een half

    > en heeft ze al een “boek”geschreven.. heel simpel, maar toch…

    > Ze zit in een kleuterklas groep 1 en 2, waar ze eigenlijk mee

    > goed mee komt met de oudere kleuters. (cognitief)

    > Kwa motoriek scoort ze laag en ze is ontzettend

    > perfectionistisch. Ze kan opvallend in een dal zitten als ze

    > iets nog niet kan. soc. emotioneel is ze ook niet zo sterk,

    > als haar leeftijdsgenoten.

    >

    > de juf had het er al over dat ze waarschijnlijk kort zal

    > kleuteren… ( ik ben hier niet mee eens, omdat ze in

    > september jarig is en dan dus naar groep 3 gaat als ze nog 4

    > is… Hier was de juf het wel mee eens, zeker door haar

    > sociale functioneren. Ze had er denk ik niet over nagedacht

    > dat ze een vroege leerling is.

    >

    > Maar goed… ik begin twijfels te hebben, wat denken jullie?

    > Wat zijn symptomen?

    > en wat daarna?

  • roos

    symptomen hoog aanpassend vermogen bijna niet herkenbaar voor onwetenden en ongeinteresseerden… dus heb je cum laude de HAVO afgerond en vervolgens simplistisch door de Pabo heen gestormt i.v.m docenten vraag/aanbod dan kan je het wellicht niet herkennen.

    je kan beter een AD/HD tje hebben of een auti….vele malen makkelijker veel meer begeleiding…

    Hoogbegaafdheid is bijnan niet zichtbaar zelfs bij de simpele iq test zal het kind zich aanpassen naar het gedrag van de persoon die de test afneemt.

  • rebekka

    ja , ik ben er ook niet gelukkig mee hoor, als het zo is… Onze zoon loopt achter in zijn ontwikkeling (nog erg jong, dus dat kan nog alle kanten uit) en dat vind ik minder vervelend…

  • rebekka

    bedankt hoor… ik ga ff kijken…

  • Peerke

    Zegt het kind ook al: “Het is ‘een kind, dat’”?

  • rebekka

    huh???

  • Peerke

    Goed de leestekens lezen.

  • lien

    jaja,, peerke in de bocht. ze is zoooooooo kien of ook laagbegaafd